با المپیادی‌ها | متین احمدی: اختتامیه المپیاد،دلتنگ گروه «بچه‌زرنگ» شدیم

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «متین احمدی» ۱۵ ساله از شهرستان خمینی‌شهر (استان اصفهان) گفت: من در سال گذشته در المپیاد سوم شرکت داشتم و امسال هم به‌عنوان مهمان به چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور دعوت شدم. گروه ما (گروه بچه‌زرنگ) موفق شد که در اختتامیه‌ چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور، مدال برنز را دریافت کند.
او با اشاره به حضور «حامد جعفری» به عنوان منتور و «تی‌یام یابنده» به عنوان مربی این گروه گفت: حضور در المپیاد، برای ما سرتاسر تجربه است. ما بچه‌ها افتخار داریم که با اساتید بزرگی نشست داشته باشیم، در گروهمان با منتورهایی که سالیان سال در حوزه‌ سینما و انیمیشن فعالیت داشته‌اند و سراسر تجربه هستند، گفتگو کنیم و به اتفاق دوستانی که با هم در این المپیاد آشنا شدیم، ایده‌پردازی کنیم و به پرورش ایده بپردازیم.

احمدی گفت: به‌نظر من المپیاد یک اتفاق خوب است و درواقع یک جشنواره‌ حرفه‌ای برای نوجوانان علاقه‌مند به فیلمنامه‌نویسی و سینما است. در روزهای المپیاد، چه پارسال در المپیاد سوم و چه امسال که به صورت مجازی برگزار شد، خود من به شخصه چیزهای زیادی یاد گرفتم و توانستم از تجربه‌ منتور محترم‌ و مربی‌ عزیزمان استفاده کنم.
او ادامه داد: سراسر المپیاد یک خاطره است. کل المپیاد از اولین روزی که چهارمین المپیاد فیلمسازی افتتاح شد تا روز پنج‌شنبه‌ای که اختتامیه‌ی این المپیاد بود، تک‌تک‌ لحظه‌هایش برای ما خاطره‌ساز بود. صبح‌ها که بلند می‌شدیم و به شکل مجازی وارد کلاسمان می‌شدیم و تا شب بین ما تعامل شکل می‌گرفت و این تعامل در گروه واتساپ ادامه پیدا می‌کرد و همین‌طور این روال ادامه داشت… روزی که گفتند اختتامیه المپیاد برگزار می‌شود، دل همه‌ ما برای روزهای المپیاد و کلاس‌ها و کارگاه‌هایمان تنگ شد. گرچه منتورها و مربی‌ها در حق ما لطف داشتند و گفتند تعامل ما ادامه خواهد داشت و این تعامل تمام‌شدنی نیست.
او با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و حرفه‌ای منتور و مربی گروه بچه‌زرنگ گفت: آقای جعفری انسان مهربانی بود و درواقع با نوجوان‌ها خیلی خوب تعامل می‌کرد، نظر می‌پرسید و این فرصت را به وجود می‌آورد تا کلاس به شدت فضای خوب، شاد و در عین حال آموزشی خوبی داشته باشد. آقای یابنده مربی ما هم به شدت برای ما وقت می‌گذاشت و من واقعا از ایشان تشکر می‌کنم. حتی بعد از کلاس‌ها داخل واتساپ سوال‌های بچه‌ها را جواب می‌دادند، راجع به ایده‌ها گپ و گفت می‌کردند و نظرشان را می‌گفتند. واقعا منتور و مربی‌های این دوره، همه‌شان درجه یک بودند و درباره منتور و مربی خودم، می‌توانم بگویم که تا به حال چنین اساتیدی ندیده بودم که بخواهند با یکسری نوجوان به این شکل کار کنند و اینقدر تعامل خوبی داخل این کلاس‌ها برقرار باشد.
متین احمدی گفت: من هنرجوی رشته‌ انیمیشن هستم (سال دهم) و طبیعتا دوست دارم در آینده یک انیمیشن‌ساز موفق بشوم. دارم در حوزه‌ انیمیشن قدم برمی‌دارم و همین‌طور به نوشتن، فیلمنامه‌نویسی و نویسندگی هم علاقه‌ی بسیاری دارم و قطعا این مسیر را ادامه خواهم داد.