المپیادی‌ها | بیتا بهجو: حضور در المپیاد برای ما غافلگیرکننده بود

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، بیتا بهجو ۱۶ساله از شهر دزفول (استان خوزستان) درباره حضورش در چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور گفت: من از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با تشویق مربی‌ام خانم سارا کلانی به المپیاد چهارم راه یافتم که تجربه‌ مفیدی برای من به همراه داشت.
او ادامه داد: من به‌ دنیای فیلمسازی، نویسندگی و در کل به فیلم و سینما خیلی علاقه دارم؛ ولی متاسفانه تا حالا اصلا فرصت دنبال کردن این علاقه را به شکل اجرایی نداشتم و نمی‌دانستم از کجا باید شروع کنم. این المپیاد و این مسابقه، شروع خیلی خوبی برای من شد و با حضور در آن، تجربیات مختلفی در ایده‌پردازی و نوشتن کسب کردم. حتی با کلماتی آشنا شدم که تا امروز به گوشم ناآشنا بودند. خیلی چیزهای جدیدی یاد گرفتم و فکر نمی‌کردم که حتی نوشتن یک فیلمنامه می‌تواند اینقدر دنیای وسیعی داشته باشد.
بهجو با اشاره به این که من فکر نمی‌کردم که المپیاد فیلمسازی نوجوانان، اینقدر وسیع و کامل باشد و از این بابت واقعا شوکه شدم، گفت: از خاطره‌‌های جذابی که از المپیاد چهارم و کلاس‌های آن دارم؛ می‌توانم به نشست مجازی انتقال تجربه خانم مرضیه برومند، آقای ایرج طهماسب و آقای رسول صدرعاملی اشاره کنم که برای من بسیار مفید بود. ولی آنچه در ذهنم خیلی بیشتر و پررنگ‌تر نقش بست، ‌زمانی بود که ما می‌خواستیم روی ایده‌ گروهی‌مان که در گروه «هم‌سینمایی» با سرپرستی استاد گلستان و استاد آهی کار کنیم. منتور و مربی‌ ما هر دو در کارشان حرفه‌ای بودند و ما را با چیزهای بیشتری آشنا کردند، ضمن آن که چون ما درگیر کلاس‌های درسی آنلاین مدرسه هم بودیم، ما را درک کردند و بسیار با ما همکاری صورت گرفت. مسلما حضور در این کلاس‌های مجازی و همکاری داشتن با منتور و مربی گروه، برای من به شخصه باعث افتخار بود و امیدوارم در آینده هم بتوانم این تعامل را ادامه بدهم.
او گفت: در آینده مسلما قصد دارم که نویسندگی و فیلمسازی را ادامه بدهم؛‌ تا به حال متاسفانه فیلمسازی انجام نداده‌ام ولی نویسندگی را که انجام دادم واقعا برایم جذاب بود. فیلمسازی را هم اگر تجربه کردم، مطمئن هستم که مصمم خواهم شد تا ادامه‌اش بدهم.