المپیادی‌ها | متین رستمی: از کلاس‌های مجازی المپیاد درس‌های زیادی یاد گرفتیم

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «متین رستمی»۱۲ ساله از خمینی شهر (استان اصفهان) با اشاره به علاقه‌مندی‌اش به فعالیت‌های هنری و سینمایی گفت:  من به نقاشی و انیمیشن علاقه بسیاری دارم. از اواخر سال پیش به‌خاطر شیوع کرونا تعطیلات طولانی‌تری داشتیم و همین باعث شد شروع به نقاشی در مورد کرونا بکنم. بعد در روزهایی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باز شد، انیمیشن کوتاهم را به مربیانم در کانون نشان دادم و آنها هم بعد از دیدن کارم، من را تشویق کردند و به من گفتند که المپیاد فیلمسازی نزدیک است و می‌توانم کاری که به آنها ارائه دادم را به شکل کامل‌تر برای شرکت در المپیاد آماده کنم. از آن روز شروع به کشیدن نقاشی کردم و برای این انیمیشن با نام «روزنه»، ۱۴۲ نقاشی کشیدم. این انیمیشن که آماده شد آن را برای المپیاد ارسال کردم و  بعد از ارسال متوجه شدم کارم از بین ۴۰۳ فیلم، جزو ۳۶ فیلم انتخاب شده است.

او در ادامه، درباره حضور در کلاس‌های مجازی المپیاد چهارم گفت: در مدت برگزاری المپیاد در گروه «هم‌سینمایی» استادان خوبی مثل «وحید گلستان» و «حافظ آهی» داشتیم که به صورت حرفه‌ای‌تر، پرداختن به ایده‌ها و گسترش‌شان را به ما یاد دادند. ما توانستیم با این گروه، در بخش ایده گروهی مدال نقره المپیاد چهارم را برای ایده «سرگین غلطان» به دست بیاوریم که برای همه ما یک موفقیت بزرگ بود.

رستمی همچنین حضور در نشست انتقال تجربه «ایرج طهماسب» را یکی از خاطرات خوب خود از این دوره المپیاد دانست و گفت: با اینکه حضور ما در این نشست و نیز کلاس‌ المپیاد از راه دور و به صورت مجازی بود، توانستیم با هم ارتباط برقرار کنیم و من به شخصه بسیار از آنها آموختم.

او گفت: فعالیت انیمیشن و سینما را قطعا ادامه خواهم داد چرا که به آن علاقه‌ دارم و فعالیت سینمایی به من انرژی می‌دهد.