المپیادی‌ها | فاطمه محیطی: در گروه «پیام‌» برای ادامه فعالیت در سینما انگیزه پیدا کردیم

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «فاطمه محیطی» ۱۶ ساله از شهر میبد (استان یزد) گفت: من از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میبد با آموزش‌های مربی‌ام (خانم قاسمی) این انگیزه را پیدا کردم که فیلم «چهارده سالگی» را بسازم و به المپیاد ارائه بدهم که فیلم جزو ۳۶ اثر انتخاب شده بخش فیلم المپیاد پذیرفته شد و در این رویداد شرکت کردم.

او با اشاره به حضورش در کلاس‌های مجازی چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان اظهار داشت: ما در گروه «پیام‌» با ایده‌ «سیمرغ» مدال برنز را گرفتیم که این برایم به دلیل تلاش گروهی جالب‌توجه‌ همه بچه‌های گروه، یک موفقیت باارزش بود.

محیطی گفت: «ابوالفضل جلیلی» و «میرعباس خسروی نژاد» منتور و مربی گروه ما از نظر اخلاقی و آموزشی برای ما بسیار وقت گذاشتند به طوری که هم توانستیم در عرصه فیلمسازی و نوشتن تجربیات مفیدی کسب کنیم و هم صبر و چگونگی برخورد با اتفاقات را آموختیم. آنها خیلی صمیمی، خوش ذوق و در عین حال نکته‌سنج بودند و به ما این فرصت و اجازه را می‌دادند که ایده‌هایمان را مطرح کنیم و حرف‌هایمان را بزنیم. الان هم خیلی خوشحال هستم که در این المپیاد شرکت کردم و واقعا چیزهای زیادی یاد گرفتم که نه تنها پشیمان‌کننده نیست که به ما انگیزه زیادی داده است.

این هنرمند نوجوان گفت: من در کنار فیلمسازی، بیشتر به فیلمنامه‌نویسی علاقه دارم و حتما آن را ادامه خواهم داد و باز هم به امید دستیابی به موفقیت بیشتر در المپیاد شرکت خواهم کرد. به قول مربی‌ گروه «پیام» (میرعباس خسروی نژاد)؛ این که ما جایزه بگیریم مهم نیست، اینکه تجربیاتی کسب کنیم و در این راه از فعالیت‌مان لذت ببریم، مهم‌تر از همه چیز است.