المپیادی‌ها | پوریا کاشی: با اتحاد و همدلی به مدال المپیاد رسیدیم

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «پوریا کاشی» ۱۴ ساله از شهرستان دُرچه (استان اصفهان) درباره حضور در چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور گفت: من بعد از انتشار فراخوان این دوره المپیاد، ایده‌ای که برای ساخت فیلم داشتم (با نام خشم قلمبه) را به المپیاد ارسال کردم و با اعلام اسامی ۲۷ ایده پذیرفته شده، موفق شدم که در المپیاد شرکت کنم.

او با اشاره به حضور در کلاس‌های مجازی المپیاد چهارم گفت: در المپیاد، در گروه «بچه زرنگ» که «حامد جعفری» منتور و «تی‌یام یابنده» مربی آن بود قرار گرفتم. من در روزهای برگزاری المپیاد به همراه دیگر اعضای گروه چیزهای بسیار آموختم که مهم‌ترین نکته این بود که من یاد گرفتم که ایده‌ای برای مخاطب جذاب‌تر است که پایانی غافلگیرکننده داشته باشد و ترجیحا هم احساسی نباشد.

کاشی ادامه داد: منتور و مربی گروه ما، از نگاه منفی پرهیز داشتند و دائم به ما امید می‌دادند ضمن آن که هر روز با تکلیف‌هایی که به ما ارائه می‌دادند، ذهن ما را به بحث اصلی تدریس‌شان نزدیک می‌کردند. از قشنگ‌ترین اتفاقاتی که در چند روز کلاس‌های مجازی المپیاد رقم خورد، انتخاب یک ایده و بحث و تبادل‌نظر جهت کامل کردن آن بود که ما را هم‌هدف و هم‌مسیر قرار داد تا با اتحاد و همدلی به یک نتیجه‌ مطلوب برسیم. در نهایت هم گروه ما برای ایده گروهی «بازمانده» موفق به کسب مدال برنز این دوره المپیاد شد.

او در پایان گفت: شاید در آینده نخواهم به طور جدی سینما را دنبال کنم اما از این که توانستم حرفم را به زبان سینما بیان کنم، حس خوبی گرفتم.