المپیادی‌ها | مهدی فخری: در گروه «باحال‌ها»، اخلاق و رفتار را هم در کنار سینما یاد گرفتیم

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «مهدی فخری» ۱۷ ساله از شهر مشهد (خراسان رضوی) درباره چگونگی آشنایی با المپیاد چهارم، گفت: ایده انیمیشن «عروسی خوشمزه» را با راهنمایی خانم سپهری مربی‌ام به این المپیاد فرستادم که در بین ۲۷ ایده انتخاب شده این دوره، پذیرفته شد.

او گفت: من در گروه «باحال‌ها» که خانم‌ها «مهین جواهریان» منتور و «شهلا پورآرین» مربی ما بودند، قرار گرفتم و ایده گروهی ما با نام «رکاب» توانست مدال برنز را در اختتامیه المپیاد به دست بیاورد.

فخری درباره کلاس‌های مجازی چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان گفت: خانم جواهریان از هنرمندان با تجربه عرصه انمیشین هستند که در روزهای برپایی کارگاه‌های مجازی درباره ایده و موضوع، چگونگی گسترش ایده و جزئیات انیمیشن سازی به ما نکات مختلفی را یاد دادند و همچنین از نشست‌های انتقال تجربه «ایرج طهماسب»، «مرضیه برومند» و «رسول صدرعاملی» بسیار استفاده کردیم.

او با اشاره به این که نمایش فیلم “بارون میاد جرجر” به کارگردانی مهین جواهریان که جایزه بهترین فیلم جشنواره هایدا ژاپن را گرفته بود در این کلاس‌ها، یک خاطره جذاب را برای ما ثبت کرد، گفت: می‌توانم بگویم ما از کلاس‌های گروه «باحال‌ها» فقط انیمیشن را یاد نگرفتیم بلکه خانم جواهریان، از نظر اخلاق و رفتار هم نکات مهمی را با ما کار کرد.

فخری گفت: اگر امکان و شرایطش باشد، دوست دارم فعالیت در عرصه انیمیشن را ادامه دهم.