المپیادی‌ها | ایلیا رمضانی؛ از سومین حضور در المپیاد و کسب مدال نقره بخش فیلم تا خاطرات «هم‌سینمایی»

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان،«ایلیا رمضانی» ۱۶ ساله از شهرستان بوشهر (استان بوشهر) که در چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران با فیلم «فضای زندگی» وارد رقابت بخش فیلم این دوره شد و در مراسم پایانی نیز  مدال نقره بهترین فیلم المپیاد را کسب کرد، گفت: با توجه به اینکه پدر و مادرم هر دو کارگردان انیمیشن هستند، من هم از بچگی علاقه‌مند شدم که در این حوزه فعالیت داشته باشم و از همان اول هم آثاری را که تولید می‌کردم، در جشنواره‌های متناسب شرکت می‌دادم. یکی از این جشنواره‌ها، المپیاد فیلمسازی نوجوانان بود که سه سال پیاپی در آن حضور داشته‌ام و همراه با گروه‌های المپیاد، در المپیاد سوم و چهارم موفق به کسب مدال نقره شدم.

او ادامه داد: چه سال پیش که جشنواره و المپیاد فیلمسازی به شکل حضوری برگزار شد و چه امسال که به‌صورت آنلاین (بر خط) در این المپیاد شرکت کردم، تجربه‌های زیادی از حضور اساتید به دست آوردم که شامل مباحث تخصصی و انتقال آموزش‌های منتور و مربی‌مان بود و برای من دنیایی از تجربه به همراه داشت.

رمضانی گفت: جذاب‌ترین خاطره‌ من از المپیاد چهارم، پیدا کردن دوستان بی‌نظیری بود که در کلاس‌های مجازی و در گروه «هم‌سینمایی» پیدا کردم.

او همچنین با اشاره به کسب مدال نقره گروهی برای ایده «سرگین غلطان» متذکر شد: جناب آقای گلستان به‌عنوان منتور و جناب آقای آهی به‌عنوان مربی از اساتید شناخته‌شده و کاربلدی بودند که با صبر و حوصله‌ زیاد نکات مختلفی درباره ایده پردازی و سینما به ما آموزش دادند و ما را حمایت کردند.

این هنرمند نوجوان در پایان گفت: من هنر ساخت انیمیشن را به‌عنوان یک تخصص برای حال خوب خودم و بیان دغدغه‌هایی که دارم انتخاب کرده‌ام؛ اما تخصص علمی و اصلی‌ای که در آینده دنبال می‌کنم، رشته‌ هوافضا است.

حضور در دوره گذشته المپیاد که به شکل حضوری برگزار شد
حضور در دوره گذشته المپیاد که به شکل حضوری برگزار شد