معاون فرهنگی شهرداری اصفهان در بازدید از جشنواره جهانی فیلم فجر عنوان کرد: اهمیت گفت‌وگوهای بین جشنواره‌‌ای برای پاسخ به نیاز مخاطبان

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان در حاشیه حضور در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، نوع برگزاری این جشنواره را درس‌نامه‌ای دانست که می‌توان جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را هم با اتکای بر تجربه آن و خلاقیت‌های تازه، به‌صورت متفاوت، برگزار کرد.

به گزارش ستاد خبری جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، دکتر محمد عیدی، معاون فرهنگی شهرداری اصفهان و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در گفتگو با ستاد خبری جشنواره درباره برگزاری جشنواره‌های سینمایی در شرایط کرونایی گفت: فضایی که در آن قرار داریم، به‌واسطه شیوع ویروس کرونا، فضایی است که برخی مؤلفه‌ها و شاخص‌ها را بر فرآیندهای معمول صنعت سینما و هر شاخه هنری دیگری تحمیل کرده است. ما باید بتوانیم بر مبنای همین شاخص‌ها و مؤلفه‌های تحمیل‌شده رویدادهای فرهنگی را پیش ببریم. به اعتقاد من فضایی که کرونا ایجاد کرده، موجب شده است دریچه‌های تازه‌ای در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری مقابل چشمان ما باز شود که این اتفاق ناشی از خلاقیت‌های فرهنگی ما خواهد بود. به تعبیر دیگر، فضای کرونایی باعث روایت‌هایی تازه در حوزه فرهنگ و هنر شده است. این یک اصل است که اگر جشنواره‌ها با یکدیگر گفت‌وگو نداشته باشند، نمی‌توانند روایت‌های تازه‌ای به مخاطبان خود ارائه دهند و با اتکای بر تجربه برپایی جشنواره‌ها و خلاقیت‌های تازه، می‌توان جشنواره‌ها را به‌صورت متفاوت برای مخاطبان ملی و بین‌المللی، برگزار کنیم.

عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، درباره امکان برگزاری فیزیکی این رویداد در سال جاری هم تأکید کرد: تجربه برگزاری آنلاین جشنواره کودک در سال گذشته، ارزشمند است. امسال هم امکان برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم کودک در اصفهان همراه با بخش‌های آنلاین وجود دارد و جشنواره‌های هنری وظیفه دارند در شرایط متفاوت،‌ پاسخ‌گوی نیاز مخاطبان خود باشند.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: امروز دیداری با «علیرضا تابش» مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان داشتیم و درباره این جشنواره که در شرف برگزاری آن در سال ۱۴۰۰ هستیم، گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردیم.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.