خبرهای تازه از جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد به‌زودی، فراخوان سی و چهارمین دوره از جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با فراخوان پنجمین دوره از المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان کشور، منتشر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، ‌علیرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا (اصفهان) اظهار کرد: از آغاز سال جاری، چند جلسه با حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان برگزارشده تا ضمن مرور دستاوردهای جشنواره و المپیاد در سال ۱۳۹۹، ضعف‌ها و تجارت متفاوتی که در سال گذشته با برگزاری این رویداد در شرایط کرونایی داشتیم، بررسی شود و طبیعی است که متأثر از وضعیت ویروس کرونا و نحوه‌ی ارتباطات داخلی و بین‌المللی، برای برپایی این رویداد بین‌المللی در سال جاری برنامه‌ریزی شود.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خبر داد که طی هفته‌ی جاری، مقررات و فراخوان سی و چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان منتشر خواهد شد.

دبیر جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان یادآور شد: همکارانم در کارگروه تخصصی سینمای کودک و نوجوان بنیاد فارابی و دبیرخانه جشنواره فیلم کودک و المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان، از سال گذشته فعال بوده‌اند و با رصد آثار داخلی و خارجی و برگزاری جلسات نقد و بررسی تلاش کردند تا برنامه‌ریزی بهینه‌تری برای پویایی جریان تولید و اکران جشنواره‌ای سینمای کودک و نوجوان داشته باشند.

وی، به برپایی پنجمین دوره از المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان کشور هم‌زمان با جشنواره‌ی سی و چهارم فیلم کودک نیز اشاره کرد و گفت: فراخوان این دوره از المپیاد فیلم‌سازی نیز به‌زودی منتشر می‌شود.

تابش خاطرنشان کرد: سینمای کودک و نوجوان همیشه نیازمند توجه و حمایت بوده و هست و نهادهایی مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان صداوسیما، وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت کشور، شهرداری‌ها، استانداری‌ها، مرکز توسعه‌ی سینمای کودک و نوجوان و … باید با حمایت‌های مادی و معنوی خود به ارتقای این ژانر مهم سینمایی کمک کنند.

به گزارش ایسنا، یازدهم خردادماه نیز محمد عیدی، معاون فرهنگی شهردار اصفهان و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در گفت‌وگو با ستاد خبری این جشنواره درباره‌ی امکان برگزاری فیزیکی این رویداد در سال جاری گفته بود: تجربه‌ی برگزاری آنلاین جشنواره کودک در سال گذشته، ارزشمند است و امسال هم امکان برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم کودک در اصفهان همراه با بخش‌های آنلاین وجود دارد چرا که جشنواره‌های هنری وظیفه دارند در شرایط متفاوت،‌ پاسخگوی‌ نیاز مخاطبان خود باشند.