آخرین وضعیت ثبت‌نام آثار در سی‌ و‌ چهارمین جشنواره کودک

مدیر دبیرخانه سی‌‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان تعداد آثار متقاضی حضور در جشنواره را تا به امروز، به تفکیک هر بخش بیان کرد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «سیمون سیمونیان» مدیر دبیرخانه جشنواره سی و چهارم، درباره استقبال فیلمسازان از جشنواره و تعداد آثاری که برای شرکت در این رویداد سینمایی به دبیرخانه رسیده است، گفت: هنوز مدت کمی از اعلام فراخوان ارسال اثر گذشته است. اما تا امروز، سه‌شنبه ۲۲ تیرماه، حدود صد فیلمساز با ارسال اثر متقاضی حضور در سی‌و‌چهارمین دوره از جشنواره شدند.

مدیر دبیرخانه این جشنواره تعداد آثار رسیده در هر بخش را به تفکیک بیان کرد: ۷۲ عنوان در بخش «فیلم‌های کوتاه»، ۱۶ عنوان در بخش «پویانمایی کوتاه»، ۵ عنوان در بخش «سینمایی» و ۵ عنوان فیلم بلند داستانی، تا امروز، سه‌شنبه ۲۲ تیرماه برای رقابت در این جشنواره ثبت نام کرده‌اند.

سیمونیان با ارائه آماری در مقایسه با دوره سی و سوم این رویداد سینمایی گفت: در سی‌و‌سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که سال گذشته برگزار شد، فیلم‌های متقاضی حضور در این رویداد در بخش «فیلم کوتاه»، ۳۲۲ اثر و در بخش «پویانمایی کوتاه»، ۸۷ اثر بود.

او ادامه داد: با توجه به این آمار، به نظر می‌رسد که   در موقعیت مشابه با پارسال، یعنی تا پایان مهلت ارسال آثار، شاهد استقبال بیشتری از سوی فیلمسازان باشیم. این استقبال نشان می‌دهد که علیرغم شرایط همه‌گیری بیماری «کرونا»، تولید و فعالیت در حوزه فیلم‌های کودک، از سال گذشته بیشتر بوده و آمار قابل قبولی داشته است.

گفتنی است؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره و ارائه فیلم (اعم از ایرانی یا خارجی)، ۳۱ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

سی‌وچهارمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، این جشنواره از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل، برگزار خواهد شد.