سید جواد هاشمی:

قصد دخالت مستقیم درجشنواره فیلم کودک را نداریم

سید جواد هاشمی سخنگوی شورای مرکزی توسعه سینمای کودک و نوجوان درباره نقش این شورا در فرآیند برگزاری سی‌ودومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: پوران درخشنده از جمله کارگردانان با سابقه سینمای ایران ریاست این شورا را برعهده دارد که به صورت راهبردی فعالیت‌های این شورا پیش می‌برد. از این منظر ما در شورا پیشنهادهایی به جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوان ارائه کرده و می‌کنیم اما تاکید می‌کنم که هدف شورا، دخالت مستقیم در امور اجرایی این جشنواره نیست و بیشتر به دنبال توسعه کیفی سینمای کودک و نوجوان هستیم.

این کارگردان سینمای کودک بیان کرد: در واقع می‌توان گفت که شورای مرکزی توسعه سینمای کودک و نوجوان ترجیح می‌دهد که در مرحله تعامل و مشورت با این رویداد باشد و به دنبال کار اجرایی در جشنواره فیلم کودک و یا هرجای دیگر نیست.

سخنگوی شورای مرکزی توسعه سینمای کودک و نوجوان توضیح داد: این شورا در جلسات خود به دنبال چشم‌انداز آینده سینمای کودک است تا بتوانیم بر مبنای این چشم‌انداز روی تولید و اکران عادلانه فیلم برای کودکان و نوجوانان و در حقیقت رسیدن به کیفیت در این سینما متمرکز شویم. همچنین می‌خواهیم در راستای اقبال تماشاگران و تولید فیلم‌هایی که می‌تواند در جذب مخاطبان امروز سینما موفق باشند، تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: رسیدن به هر کدام از این موارد بسیار سخت است و مقدماتی نیاز دارد که از آن جمله می‌توان به تولید انبوه فیلم‌های باکیفیت، بازگشت سینماگران به سینمای کودک و جدی گرفتن این سینما توسط بازیگران شناخته شده اشاره کرد.

کارگردان سه‌گانه سینمایی «پیشونی سفید» ادامه داد: اعضای شورا در این مدت جلساتی را با علیرضا تابش رییس بنیاد سینمایی فارابی و دبیر این دوره از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان داشته‌اند که این جلسات بیشتر در مورد تولید فیلم‌هایی بود که می‌تواند در جذب مخاطب موفق باشد، سینمای کودک را از رکود خارج کند و به یک شور و اشتیاق برسیم.

هاشمی در پایان گفت: همچنین بر این نکته نیز تأکید کرده‌ایم که جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان باید به مرحله‌ای برسد که همه سینماگران نسبت به این گونه از سینما اقبال نشان دهند.

منبع:خبرگزاری مهر