بهروز مفید در گفتگو با خبرگزاری موج:

سه مزیت فیلم های کودک داخلی نسبت به آثار خارجی/ تاثیر مثبت جشنواره بر سینمای کودک مشهود است

بهروز مفید تهیه کننده و کارگردان سینما معتقد است که فرهنگ، زبان مشترک و اصالت آثار داخلی از جمله مزیت‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان به سمت جذب مخاطب گسترده ایرانی رفت.
​بهروز مفید تهیه کننده و کارگردان سینما درباره رقابت فیلم‌های داخلی تولید شده در ژانر کودک و نوجوان با انیمیشن‌ها و فیلم‌های خارجی روز دنیا و همچنین ظرفیت این حوزه برای جذب حمایت‌های بیشتر از طرف متولیان سینما گفت: ما باید برای تولید اثر در سینمای کودک و نوجوان، ظرفیت و نیاز جامعه را در نظر بگیریم. سینمای کودک و نوجوان ما دارای ویژگی‌هایی برای مخاطبانش است که در فیلم‌های خارجی وجود ندارد؛ فرهنگ، زبان مشترک و اصالت آثار داخلی از جمله مزیت‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان به سمت جذب مخاطب گسترده داخلی در عرصه فیلم‌های کودک و نوجوان رفت. این علاقه در بین خانواده‌ها و کودکان ایرانی وجود دارد که در صورت تولید آثار با کیفیت داخلی آنها را به آثار پرخرج خارجی ترجیح دهند.
او همچنین تصریح کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا به نقطه مطلوب در سینمای کودک و نوجوان برسیم. خوشبختانه در چند سال اخیر گام‌های مثبت و اثربخشی در مجموعه‌های مختلف سینمایی از جمله بنیاد سینمایی فارابی برای اعتلا و رشد این حوزه برداشته شده است و با حمایت‌های بیشتر می‌توان خیلی بهتر به سمت اهداف حرکت کرد.
توسعه سینمای کودک در شبکه نمایش خانگی می تواند کمک کننده باشد
مفید با بیان اینکه در سینمای بزرگسال چرخه اکران و بازگشت سرمایه راحت‌تر اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: سینمای کودک در مقایسه با انواع دیگر سینما نیاز به حمایت و پشتیبانی‌ بیشتری دارد زیرا فیلم کودک و نوجوان به سبب شرایط، چه در حوزه اکران و چه در مسائل دیگر، توان رقابت مستقیم با سایر فیلم‌ها را ندارد. به همین منظور اگر سیاست‌‌گذاری و مدیریت در این بخش بلندمدت و کارشناسی‌شده‌ باشد، می‌توان نسبت به شکوفایی صنعت سینمای کودک و نوجوان امیدوار بود.
او بیان کرد: به نظر من با توجه به اثرات مخرب ویروس کرونا بر سینما، یکی از راه‌های قابل بحث در حوزه سینمای کودک می‌تواند توسعه آن در شبکه خانگی باشد. گرچه سینما یک هنر بی‌بدیل و بدون جایگزین است اما به هر حال نمایش خانگی محدودیت‌های سینما را ندارد و می‌تواند در این شرایط بحرانی به داد سینما برسد. اگر دولت با حمایت و ارائه سوبسیدهای فرهنگی فیلم‌های سینمایی پشت صف اکران را وارد شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌ها کند، مشکلات کمتری گریبان سینما را در آینده خواهد گرفت.
تهیه کننده فیلم «دزد و پری» در پایان درباره برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان افزود: نفس برگزاری جشنواره باعث می‌شود تا حداقل یک بار در سال، آسیب‌ها و نقاط قوت آثار تولید شده مورد بررسی قرار گیرد و دغدغه اهالی این حوزه مطرح شود.
بهروز مفید در پایان تصریح کرد: جشنواره فیلم کودک تاثیر خودش را بر بدنه این حوزه گذاشته است اما طبیعتا باید با نگاه بلندتر و عمیق‌تری به توسعه آن اندیشیده شود. مسئولان امر با توجه به ظرفیت و توان خود حمایت‌هایی را در این سال‌ها انجام داده‌اند اما همه می‌دانیم که ظرفیت سینمای کودک در کشور ما بسیار بالاتر است، پس باید این حمایت‌ها را تداوم بخشید.