مدیرکل ارشاد استان سیستان و بلوچستان:

اکران همزمان آثار جشنواره فیلم‌هاى کودکان و نوجوانان در شهرستان‌ها فرصت جدیدى است

حسین مسگرانی مدیر کل ارشاد استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با سوره سینما، درباره طرح اکران همزمان فیلم‌های جشنواره کودک در استان ها که امسال برای اولین بار در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان برگزار می شود گفت: ما جلساتی را با ستاد برگزاری جشنواره برگزار کردیم و پیرو این نشست‌ها قرار بر این شد که فیلم‌های جشنواره کودک را در سه شهر زاهدان، زابل و چابهار اکران کنیم.

وی درباره لزوم پرداختن به سینمای کودک، اظهار داشت: پرداختن به سینمای کودک و نوجوان، اهمیت بسیار زیادی دارد چراکه در سنین کودکی، انسان ذهن بازتری برای فهم و درک مفاهیم دارد. برای مثال در استان سیستان و بلوچستان، که رنگین کمان قومیتی ایران به حساب می‌آید، تاثیر کارهای فرهنگی چشمگیر خواهد است و می‌توان با آثار سینمایی بر روی آسیب‌های اجتماعی، یا مشکلات مرز نشینی اثر گذاشت.

مدیر کل ارشاد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به نقاط مثبت برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، گفت: جشنواره فیلم کودک اتفاقی تاثیرگذار در حوزه سینمایی کشور به شمار می‌رود و به اعتقاد من سیاست جدید جشنواره مبنی بر اکران همزمان آثار در شهرستان‌ها، ایده جدیدی است که فرصت خوبی را برای دیده شدن فیلم‌های سینمایی ایجاد می‌کند. البته من فکر می‌کنم که اکران آثار جشنواره فیلم کودک اگر به زمان دیگری موکول شود، بهتر است، چراکه در این فصل برخی از بچه‌ها به همراه خانواده‌شان به شهرها و مناطق دیگر سفر می‌کنند و یا به تعطیلات تابستانی می‌روند و فرصت تماشای فیلم‌های سینمایی در استان خودشان را ندارند.

مسگرانی درباره میزان استقبال بچه‌های این استان، از آثار سینمایی که در حوزه کودک تولید و در سینماهای این استان روی پرده می‌روند، گفت: میزان استقبال بچه‌ها رابطه مستقیمی با سطح کیفی فیلم‌ها دارد، بچه‌های استان ما از فیلم‌های با کیفیت و به خصوص انیمیشن ها استقبال می‌کنند و هر زمان که فیلم‌های انیمیشن اکران می‌شوند با مدرسه یا خانواده به سینما می‌روند و به تماشای آن اثر می‌نشینند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به برنامه‌ها و الویت‌های ارشاد این استان در حوزه کودک اشاره کرد و گفت: نیمی از جمعیت استان سیستان و بلوچستان را جوانان تشکیل می‌دهند، به همین منظور پرداختن به آن‌ها و ارائه محصولات فرهنگی برای این قشر یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ماست که در جهت ارتقا آن با کمک و همکاری متولیانی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گام بر‌می‌داریم.

مدیرکل ارشاد استان سیستان و بلوچستان در پایان یادآور شد: ما تلاش می‌کنیم تا آثار سینمایی مختلف را در شهرهای محروم که سینما ندارند نیز اکران کنیم. به این شکل که فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان در سالن‌های آمفی‌تئاتر این شهرها به نمایش در می‌آید، تا همه مردم امکان تماشای فیلم‌های سینمایی را داشته باشند و این امکان برای همه کودکان به طور یکسان برقرار شود.