مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در دیدار با دبیر جشنواره: اصفهان خاستگاه هنر و مناسب‌ترین شهر برای میزبانی جشنواره کودک است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اصفهان خاستگاه هنر است و مناسب‌ترین میزبان برای جشنواره فیلم کودک است و این موضوع در میان مردم نیز نهادینه شده است.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، حجت‌الاسلام والمسلمین «رمضانعلی معتمدی» در دیدار با دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: برای این جشنواره، «علیرضا تابش» دبیر جشنواره، شهرداران پیشین و اکنون نیز دکتر قاسم زاده شهردار اصفهان، زحمت‌های بسیاری را متحمل شده‌اند.

وی ادامه داد: اصفهان را نباید به شما معرفی کنیم چراکه آن را به خوبی می‌شناسید. این شهر خاستگاه هنر است و مناسب‌ترین میزبان برای این جشنواره است و این موضوع در میان مردم نیز نهادینه شده است.

معتمدی افزود: امیدواریم در سایه این جشنواره، زیر ساخت‌ها، تولیدات و مسائل دیگر که باید در استان برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره و تاثیر آن بر انتقال پیام‌ها، مفاهیم و ….  لازم است، به وجود بیاید.

وی به شیوع ویرس کرونا در کشور اشاره کرد و عنوان کرد: کرونا محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است اما دوستان ستاد جشنواره سال گذشته با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا در استان، برنامه خوبی را برگزار کردند و امسال نیز با اعتماد به تیم سال گذشته، امیدواریم برنامه‌ای بهتر از سال گذشته برگزار شود؛ با این امید که با بهبود شرایط در روزهای آینده برگزاری جشنواره، برپایی این دوره هر چه با شکوه‌تر باشد.

معتمدی تصریح کرد: جشنواره متعلق به کودکان است. دوران کرونا باعث شده بسیار برای آن‌ها سخت بگذرد و با مظلومیت و محرومیت زندگی کنند که امیدوارم این جشنواره نشاط و امید خوبی به ‌آن‌ها بدهد و برای مدتی هم که شده موضوع کرونا را از ذهن آن‌ها دور و جایگزین‌ آن، نشاط دیدن فیلم‌ها شود.

او با اعلام حمایت اداره ارشاد از این جشنواره گفت: هر زمانی نیاز به حمایت برای این جشنواره باشد، ما همیشه در صحنه حضور داریم  و امسال نیز در خدمت تمامی دوستان برای این جشنواره هستیم و هر مأموریتی که به ما بسپارند، انجام خواهیم داد، چرا که آشتی مردم با سالن‌های سنیمایی، با برگزاری سی‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان رویایی بسیار مهم است.

معتمدی در پایان گفت: تولیدات شهر اصفهان باید به مراتب بیشتر باشد و امیدوارم با حمایت شما، دوستان وزارت و همچنین شهرداری این اتفاق رخ دهد.

علیرضا تابش نیز در این دیدار اظهار کرد: اصفهان برای تمامی مردم ایران یک شهر خاطره انگیز است و امیدوارم امسال نیز برنامه‌ای در شأن این جشنواره و استان برگزاری کنیم. این جشنواره برای شهر اصفهان یک تاریخچه است. فیلم کودک و نوجوان عفیف‌ترین و نجیب‌ترین ژانر سینماست که اصفهان میزبان آن است.

وی ادامه داد: بسیار خرسندم که برای سومین سال متوالی به عنوان دبیر در خدمت این جشنواره هستم و خوشحالم که توانستیم کمی در فضای نوآورانه‌تر با درک مسائل روز، توجه به معلولین، ناشنوایان، کودکان محروم و … این جشنواره را برگزار کنیم. ضمن آن که در سال‌های گذشته آقایان نوروزی، عیدی، حجتی و … به کودکان سیل زده و زلزله زده توجه داشتند و از اقدامات در حوزه مسئولیت اجتماعی‌شان دریغ نکردند.

دبیر جشنواره تصریح کرد: اصفهان سرآمد سالن‌های سینمایی و مراکز سینمایی در کل کشور است و این جشنواره می‌تواند به آشتی مردم با سالن‌ها کمک کند. بعضا در سال‌های گذشته پیش می‌آمد برای جشنواره از مدیرکل جشنواره دعوت می‌کردیم اما مدیرکل حضور پیدا نمی‌کرد اما حقیقتا نقش فعال جنابعالی ما را به برگزاری بهتر این جشنواره دلگرم می‌کند.

او افزود: سال گذشته دکتر صالحی به صورت جدی به ما گفتند که جشنواره به هیچ وجه نباید تعطیل شود. دکتر اسماعیلی نیز در اولین مصاحبه خود به این موضوع با قاطعیت اشاره کردند که جشنواره ها را به هیچ وجه تعطیل نخواهیم کرد بلکه آن‌ها را تقویت می‌کنیم و این موضوع راه را به ما نشان داد.

تابش اضافه کرد: ما می‌توانستیم جشنواره به صورت کلی در فضای آنلاین برگزار کنیم اما حقیقتا برگزاری فیزیکی بسیار بهتر است و امیدواریم با حمایت شما در برگزاری فیزیکی عملکرد خوبی داشته باشیم. در افتتاحیه‌ای که در اصفهان برگزار خواهیم کرد، قصد داریم یک آیتم کوتاهی برای مرحوم نورپور، رئیس صنف سینما داران کشور بود، پخش کنیم.

دبیر جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان به درخواست ارائه گزارش از سوی شهردار اصفهان اشاره کرد و گفت: امروز صبح دکتر قاسم‌زاده از ما گزارشی خواستند و ما گفتیم دبیران دوران قبلی گریزی به همدان، کرمان و …  می‌زدند اما ما برای اینکه بگوییم این جشنواره مربوط به اصفهان است، طرح راه‌اندازی مرکز اسناد و موزه جشنواره را در اصفهان ارائه دادیم. این رسم برای جشنواره‌هایی که بیش از ۳۰ سال برگزار می شود رایج است و موزه دارند که این طرح نیز خوشبختانه با استقبال شهردار اصفهان همراه بود. از این طرح حمایت کردند و از ما برای توسعه آن طرح خواستند.