جشنواره فیلم کودک به دغدغه کودکان می پردازد

امیرحسین صدیق در گفت و گو با بانی فیلم اظهار کرد: برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان ونوجوانان از این لحاظ که به کودکان و نوجوانان می پردازد اهمیت دارد و در فرهنگ ما تاثیر خواهد داشت. کودکان آینده سازان کشور هستند و باید مورد توجه قرار گرفته و دغدغه هایشان مطرح شود که جشنواره فیلم کودک و نوجوان به این مهم پرداخته است.
این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه مدیران جشنواره فیلم کودک و نوجوان باید نگاه خود را کودکانه کنند، گفت: بخش مدیریتی در برگزاری جشنواره اهمیت بالایی دارد و تصمیم گیرندگان دولتی باید بتوانند در فرآیند اجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان نگاه خود را به سینمای کودک تغییر دهند. اگر به سینمای کودک و نوجوان اهمیت داده نشود و سینمای کودک را دست کم بگیرند، هرساله شاهد افت کیفیت فیلم ها خواهیم بود و فیلمسازان رغبت نخواهند کرد فیلم جدید بسازند، بنابراین باید با حمایت از سینمای کودک به فیلمسازان انگیزه داد که فیلم های خوب برای سینمای کودک بسازند.
وی با اشاره به حضورش در دوره گذشته جشنواره به عنوان داور بخش ویدئویی، اظهار کرد: در دوره سى و یکم جشنواره فیلم کودک آثار ویدئویی بسیار خوبی از چند جوان خلاق دیدم، اما به دلیل اینکه امکانات خوبی برای فیلمسازی در اختیار نداشتند، موفق به کسب جایزه از جشنواره نشدند که امیدوارم امسال حمایت از جوان هایی که انگیزه و استعداد دارند بیشتر شود.
بازیگر سریال «قصه هاى تا به تا» با اشاره به برگزاری سومین دوره از المپیاد فیلمسازی، گفت: برگزاری این المپیاد بسیار در استعدادیابی نوجوانان تاثیر دارد، اما باید به کودکان و نوجوانان آموخت که در دنیای تکنولوژی همه فیلمساز هستند، فقط کافی است خلاقیت به خرج دهند و با دیده شدن باید آینده آنها مورد حمایت قرار بگیرد تا جشنواره کودک خروجی های خوبی داشته باشد.
صدیق افزود: در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان، استعدادها کشف و آثار خوب به نمایش گذاشته می شود، اما موضوعی که اهمیت دارد این است که استعدادهایی که در جشنواره فیلم کودک و نوجوان کشف شده است بعد از جشنواره رها نشده و این استعدادها به سمت سوی مشخصی هدایت شوند.
وی با اشاره به اینکه سینما فقط بازیگری نیست، اظهار کرد: در سینما به کارگردان، نویسنده، تصویر بردار و…نیاز داریم که جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان می تواند در زمینه های دیگر سینما نیرو تربیت کند و از آنان حمایت کند.
این بازیگر سینمای کودک با اشاره به تقویت سینمای کودک در سبد اکران، گفت: امیدواریم با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته مشکلات اکران فیلم های کودک رفع و پخش ویژه کودک برای سینما در نظر گرفته شود. ذات جشنواره خیلی خوب است و من در این بیست سالی که در سینمای کودک فعالیت میکردم همیشه به این سینما خوش بینانه نگاه کرده ام.
وی با بیان اینکه استان اصفهان پتانسیل های خوبی برای تقویت بعد بین المللی جشنواره فیلم کودک و نوجوان دارد، گفت: اصفهان در ساختار خود قابلیت های زیادی از جمله رودخانه زاینده را دارد که جاری بودن آن به بعدگردشگرى از جنبه بین الملل جشنواره کمک می کند، از طرفی اصفهان با همکاری خواهر خوانده ها که با آنها در تعامل است می تواند آثار مشترک خوبی در عرصه فیلمسازی برای جشنواره فیلم کودک و‌ نوجوان تولید کند.بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به شعار جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان که تحقق رویای کودکان سیل زده است، گفت: از کودکان و نوجوانان دعوت می کنم در جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان حضور پیدا کنند و رویاهایشان را بسازند و با رویاهایشان بزرگ فکر کنند تا به آنها برسند.