وحید پاکزاد: «اشکنه» یک فانتزی بومی / فیلمی که در لنجان، باغ‌بهادران و زرین شهر فیلمبرداری شد

تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «اشکنه» گفت: این فیلم فضای تلفیقی فانتزی و رئالیستی دارد و درباره غذای بومی پنج استان کشور است!

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نقل از تابناک اصفهان، «وحید پاکزاد» در مورد فیلمش اظهارکرد: این فیلم درباره غذای سنتی اشکنه، غذای بومی پنج استان کشور است.

وی با بیان اینکه ژانر فیلم اشکنه کودک و نوجوان است، تصریح کرد: این فیلم فضای تلفیقی فانتزی و رئالیستی دارد و اتفاقاتی که در آن وجود دارد در این فضاها تعریف شده است.

این کارگردان سینمای کودک با بیان اینکه این فیلم در خصوص دوقلویی است که از شهر به روستا می‌‌روند و با دو کودک دیگری که در روستا هستند، اتفاقات جذابی را رقم می‌‌زنند.

وی به نقش‌آفرینی زهرا فدایی، منصور گماری، زینب کنجکاو، سجاد رضایی، محمد رنجکش، هستی حیدریان و پوریا رستمی در فیلم سینمایی «اشکنه» اشاره کرد و با بیان اینکه فیلم سینمایی «اشکنه» در منطقه لنجان و در مناطقی مانند باغ بهادران و زرین شهر فیلمبرداری شده است، ادامه داد: فیلمبرداری حدود ۲۵ روز طول کشید و زمان این فیلم ۹۳ دقیقه است.

وی تصریح کرد: فیلم اشکنه در زمستان سال ۹۹ تولید شده است و برای اولین بار در جشنواره کودک اکران خواهد شد.

این کارگردان فیلم کودک با بیان اینکه «اشکنه» به عنوان چهارمین اثرش در بخش مسابقه جشنواره کودک پذیرفته شده است، افزود: سال ۹۰ با تله‌فیلم «کفش‌های پاره»، سال ۹۳ با فیلم «آسوده با او» که در بخش جنبی چهار جایزه گرفت، در سال ۹۹ با فیلم «سلیم» و امسال نیز با فیلم «اشکنه» در جشنواره کودک حضور دارم.

وی که معتقد است جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان تنها جشنواره تخصصی و بین المللی کشور است، ادامه داد: برای ما که در اصفهان زندگی می‌کنیم جشنواره کودک مانند هفته‌ای فرهنگی است که نشاط و شادی را به شهر هدیه می‌کند.

پاکزاد با بیان اینکه جشنواره کودک تنها مرجعی است که دوستداران فیلم کودک و متخصص‌های این حوزه دور هم جمع می‌شوند، اضافه کرد: این جشنواره ظرفیت‌های بالایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین به لزوم حمایت از اکران فیلم‌های کودک در سینماهای کشور اشاره کرد و گفت: یکی از کارهایی که باید جشنواره انجام دهد این است رویکرد حمایتی از فیلم‌های تولیداتی داشته باشد.

این کارگردان سینمای کودک افزود: اکران فیلم‌های کودکان و نوجوان در سطح ملی و بین‌المللی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در شرایطی که سینما درگیر مسائل اقتصادی است، نباید سینمای کودک قربانی نبود اعتبارات و حمایت‌ها شود.

وی با اشاره به چالش‌های اساسی اکران آنلاین فیلم‌های کودک و نوجوان نیز گفت: این امر نیز ضرر و زیان زیادی را به تولیدات سینمای کودک وارد کرد است و باید این امر نیز ساماندهی شود.

پاکزاد با بیان اینکه حمایت از تولید در جشنواره کودک باید با سیاستگذاری درست انجام شود، تصریح کرد در این زمینه باید اتاق فکری راه‌اندازی شود که خروجی خوبی را نیز داشته باشد.

وی افزود: در این زمینه از شهرداری اصفهان انتظار داریم بیشتر نسبت به حمایت از فیلمسازان بومی توجه داشته باشد.

از دیگر عوامل این فیلم می‌توان به نازنین جلالی‌فر (دستیار اول کارگردان)، علی اسماعیل (دستیار دوم)، صادق داوری (مدیر تصویربرداری)، مجتبی حبیب اللهی (مدیر صدابرداری)، مهدی دهقان (تدوین) و حکیمه ایزدی (نویسنده) اشاره کرد.