سعید خانی: «لیپار» تصویرگر زیبایی‌های سیستان و بلوچستان / پرداختن به خیال و فانتزی بچه‌ها را به سالن سینما می‌کشاند

تهیه‌کننده فیلم «لیپار» در بخش مسابقه فیلم‌های بلند ایرانی جشنواره۳۴ گفت: این فیلم زیبایی‌های سیستان و بلوچستان را به تصویر می‌کشد که از شاخصه‌ها و جنبه‌های مثبت آن است.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «سعید خانی» تهیه‌کننده سینما که امسال با فیلم «لیپار» به‌کارگردانی «حسین ریگی» در جشنواره۳۴ حضور دارد، در ابتدا با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره در ارتقای سینمای کودک گفت: تداوم جشنواره کودک در این سال‌ها نشان‌دهنده مناسب و مفید بودن آن برای سینمای کودک است. امیدوارم با توجه به شرایط کرونا، جشنواره باعث رونق سینمای کودک شود.

او ادامه داد: ما در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی روبه‌رو هستیم؛ نوجوانان فیلم‌های فانتزی و انیمیشن‌های روز دنیا را می‌بیند و توقع‌ آنها بالا رفته است. لذا ما باید فیلمی بسازیم که بچه‌ها با آن همذات‌پنداری کنند. انتظار می‌رود فیلم‌هایی که ساخته می‌شوند مناسب این نسل از کودکان و نوجوانان باشند زیرا دنیای آن‌ها خیلی متفاوت از نسل ماست.

خانی درباره تهیه کنندگی «لیپار» توضیح داد: ابتدا  «امیرحسین علم‌الهدی» تهیه کننده این فیلم بود و من وقتی فیلمنامه را خواندم از ایشان خواستم که کار به من بسپارند. این که کل ماجرای فیلمنامه در شهرستان می‌گذشت، یک چالش برای من به حساب می‌آمد چرا که تا به حال کار شهرستانی نساخته بودم و چنین تجربه‌ای نداشتم. احساس کردم بعد از مدت‌ها نیاز دارم چنین فیلمی تولید کنم.

خانی درباره مهم‌ترین شاخصه این فیلم گفت: «لیپار» زیبایی‌های سیستان و بلوچستان را به تصویر می‌کشد که از جنبه‌های مثبت این فیلم است.

او درباره شعار «سینما؛ سرزمین خیال» در این دوره جشنواره اظهار کرد: خیال و فانتزی، بخشی است که این سال‌ها در سینمای کودک خیلی به آن توجه نشده است. اگر به این بخش پرداخته شود، قطعا بچه‌ها با فیلم‌‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و در سالن‌های سینما پای تماشای فیلم‌ها می‌نشینند.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار خواهد شد.