امیررضا فرامرزی در گفتگو با صبا: بازیگران کودک و نوجوان ایران می‌توانند جزو بهترین‌های جهان باشند/ داوران از «بَلیط» خوششان خواهد آمد

بازیگر کودک فیلم «بَلیط» اگر به بازیگران کودک و نوجوان ایرانی بیشتر بها داده شود، قطعا در میان بهترین بازیگران جهان قرار می‌گیرند.

امیررضا فرامرزی بازیگر فیلم «بَلیط» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی رحیمی و تهیه کنندگی علیرضا سجادپور چهار سال پیش برای بازی در فیلم «اسکی باز» ساخته فریدون نجفی جایزه ویژه هیات داوران کودک و نوجوان بخش بین الملل جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را دریافت کرد و حالا با «بلیط» دوباره در این جشنواره حضور دارد و رقابت می کند.

او در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره نقش خود در فیلم «بَلیط» گفت: من در این فیلم نقش کودکی را دارم که از قضا یتیم است و با پدربزرگ خود زندگی می کند. او مدت‌هاست مشتاق دیدار مادرش است، ولی اهالی محله، زنده بودن مادر را از او مخفی نگه داشته اند تا اینکه خود پسر تصمیم می‌گیرد برای یافتن مادرش وارد عمل شود.

بازیگر «بلیط» درباره نحوه ایفای نقش توضیح داد: من برای بازی در این فیلم بیشتر سعی کردم در خدمت آقای مرتضی رحیمی باشم و توصیه های او را بشنوم، جزییات فیلمنامه را در ذهنم بررسی و با دریافتم از نقش هماهنگ کنم و بعد جلوی دوربین بروم.

او درباره شرایط تولید این فیلم توضیح داد: «بَلیط» فیلم پرلوکیشنی است و قطعا شرایط تولید مشکلی داشت. با وجود گرمای بیش از ۵۰ درجه استان خوزستان که تولید فیلم را دچار سختی و عوامل را اذیت می‌کرد، اما گروه و بازیگران آنقدر همدل و حرفه ای بودند که خوشبختانه تصویربرداری به‌خوبی انجام شد و همه ما از اینکه در تولید این فیلم شرکت داشتیم، راضی هستیم. در کل تلاش کردیم فیلمی بسازیم که اگرچه قهرمانش یک کودک است، اما برای بزرگسالان نیز جذاب باشد و مخاطبانش فقط محدود به یک قشر سنی خاص نماند.

فرامرزی در پاسخ به این پرسش که چقدر به موفقیت فیلم و دیده شدن بازی خودش در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان امیدوار است، عنوان کرد: به نظر من فیلم سینمایی «بَلیط» به دلیل حضور بازیگران حرفه ای از جمله خانم سوگل طهماسبی و آقایان محمودمقامی و علیرضا اسیوند، حبیب تاجمیری و رضا موری عزیز که همگی خیلی در ایفای نقشم کمکم کردند و بسیاری از هنرمندان بومی و البته کارگردان خوش‌فکرش و نیز عوامل حرفه ای یک اثر خوش ساخت شده است که تا ۹۰ درصد از آن رضایت دارم. آن ۱۰ درصد باقیمانده را هم می گذارم تا داوران عزیز در جشنواره فیلم کودک و نوجوان درباره اش قضاوت کنند که مطمئنم از فیلم خوششان خواهد آمد.

این هنرمند ۱۴ ساله در پایان خاطرنشان کرد: من فکر می کنم اگر به بازیگران کودک و نوجوان ایرانی بیشتر بها داده شود، قطعا خیلی‌هایشان برای استعداد و هوش بالا می توانند به‌زودی در میان بهترین بازیگران جهان قرار بگیرند و من به این حرفم خیلی ایمان دارم. ضمن اینکه اگر به فیلم‌های این حوزه بیشتر توجه شود و روی اجزای مختلف آن‌ها از جمله فیلمنامه، بازیگری و کارگردانی سرمایه گذاری بهتری انجام شود و صرفا حالت رفع تکلیف نباشد، می‌توانند گیشه خوبی هم داشته باشند و مردم را به سینما جذب کنند.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ، همزمان با روز جهانی کودک و با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان با شعار «سینما سرزمین خیال» از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل برگزار خواهد شد.