کریم رناسیان: مردم اصفهان حامی جشنواره فیلم کودک هستند/ «راز قلعه» در کلهرود و قلعه تاریخی مورچه‌خورت ساخته شد

کارگردان فیلم «راز قلعه» گفت: مردم اصفهان حامی جشنواره فیلم کودک هستند.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نقل از اصفهان امروز، کریم رناسیان کارگردان و تهیه کننده که با فیلم «راز قلعه» در بخش مسابقه فیلم‌های بلند ایرانی این دوره از جشنواره کودک حضور دارد، در خصوص این اثر سینمایی‌اش اظهار داشت: فیلم‌نامه «راز قلعه» را از پنج سال گذشته با همراهی سینا اقبالی نوشتیم و برای بخش فیلم‌نامه جشنواره کودک ارسال کردیم و این فیلم‌نامه به بخش مسابقه راه یافت اما رتبه نیاورد.

وی گفت: سال گذشته با فراخوان جشنواره کودک در زمینه اعلام حمایت از تولید، این فیلم‌نامه را به دبیرخانه ارسال و موفق به دریافت هزینه از شهرداری اصفهان برای ساخت فیلم شدیم.

این کارگردان و تهیه کننده فیلم کودک با بیان اینکه ساخت فیلم «راز قلعه» از اول ازدیبهشت امسال آغاز و طی ۲٨ روز فیلمبرداری به پایان رسید، ادامه داد: این فیلم در روستای کلهرود و قلعه تاریخی مورچه خورت فیلمبرداری شده است.

وی با بیان اینکه بازیگران کودک فیلم «راز قلعه» برای اولین بار جلوی دوربین رفتند، گفت: اما بازیگران بزرگسال، برای بازیگر اصلی از یکی از آموزشگاه‌های اصفهان فرد مورد نظر انتخاب شد و دیگر بازیگران از اهالی روستای کلهرود هستند.

رناسیان در خصوص عوامل فیلم گفت: امیرغفارمنش، مریم خدارحمی، محمد فیلی، مجید شهریاری، بهراد خرازی، اسماعیل موحدی، مصطفی بهشتی، امیرحسن رفیعی، علی اکبر بهادری، حامد حسینی، علی محمدپور  بازیگران کودک: طاها عنبر افشان، دانیال رفیع، هلیا ملک محمدی، امیرحسین چلمقانی، امیرعلی نادری در این فیلم ایفای نقش دارند.

او با بیان اینکه صفا درویش زرگر، مجری طرح، ایرج رضایی برنامه‌ریز، میلاد سهایی دستیار اول کارگردان، محمد فضیله مشاور کارگردان و نگار رضایی منشی صحنه بوده‌اند، ادامه داد: امیرحسن رفیعی، آرسام رناسیان دستیاران کارگردان و محمد فضیله مدیر فیلمبرداری بوده است.

این کارگردان گفت: «راز قلعه» ماجرای کودکی را تصویر می‌کند که پدرش باستان شناس بوده و به دلیل شغل پدر، مجبور شده‌اند خانوادگی به یکی از روستاهای تاریخی مهاجرت کنند و حین ثبت‌نام و تحصیل در یکی از مدارس این روستا مورد اذیت همکلاسی‌هایش قرار گرفته و به او پیشنهاد می‌دهند برای بهبود رابطه شان با وی باید او میخی را از قلعه نفرین شده برای آنها بیاورد که در این زمان ماجراهای جذابی اتفاق می‌افتد…

رناسیان که خود اصالتا اصفهانی است و به نوعی با جشنواره کودکان و نوجوانان بزرگ شده است، در خصوص این جشنواره اظهار داشت: جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان جشنواره‌ای تخصصی و معتبر است که مردم اصفهان حامی آن هستند.

او با تاکید بر لزوم تقویت سینمای کودک بیان کرد: جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ظرفیت خوبی برای تقویت تولیدات سینمای کودک و نوجوان است و این امر به شرطی حاصل می‌شود که مسئولان نیز جشنواره را همراهی کنند.

این کارگردان و تهیه کننده سینمای کودک گفت: باید سینمای کودک به جایگاه واقعی خود که اکران فیلم‌های این حوزه برای چندین بار در یک سال در سینماها است، بازگردد.

وی در پایان، تجمیع سینماهای اصفهان در چهارباغ را چالش بزرگ در این شهر دانست و گفت: بسیاری از کودکان شرق‌،‌غرب، شمال و جنوب اصفهان از سینمای کودک محروم هستند و باید در این زمینه تمرکز ویژه داشته باشیم.