مدیر هماهنگی امور استان‌های جشنواره سی و چهارم تشریح کرد: چگونگی اکرا‌ن آثار جشنواره۳۴ در استان‌ها / مدیران استانی جشنواره حکم گرفتند

علی تاجیک، مدیر هماهنگی امور استان‌های جشنواره سی و چهارم، برنامه‌های تدارک دیده شده در استان‌های گوناگون کشور برای میزبانی از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را شرح داد.

علی تاجیک، مدیر هماهنگی امور استان‌ها در سی‌ و‌ چهارمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در گفت‌و‌گو با ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، درباره برنامه‌های استان‌ها برای اکران آثار جشنواره گفت: پیرو تفاهم‌نامه‌ای که سازمان سینمایی با استان‌های کشور در سال جاری منعقد کرده، قرار بر این است که به جز دو شهر تهران و اصفهان، سایر استان‌ها نیز آثار سی‌ و ‌چهارمین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان را اکران کنند.

او ادامه داد: قرار است آثار جشنواره حاضر در این رویداد سینمایی، از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ مهر ماه سال جاری، همزمان با تهران (سینما فرهنگ) و اصفهان (سینما فلسطین و سینما ساحل) در سایر استان‌های کشور نیز اکران شوند.

تاجیک تاکید کرد: البته به دلیل شرایط کرونایی و محدودیت‌های ناشی از شیوع این ویروس، اکران فیزیکی تنها محدود به استان‌هایی می‌شود که به دلیل کم‌تر بودن آمار مبتلا، متقاضی اکران فیزیکی و میزبانی از مخاطبان در سالن‌های سینما هستند که تا امروز علاوه بر تهران و اصفهان، مشهد، همدان، گرگان، شیراز، قم، رفسنجان، بردسیر و منطقه آزاد اروند (آبادان) آثار را به صورت حضوری اکران خواهند کرد.

 

٭٭٭ مدیران استانی جشنواره حکم گرفتند

در بخش دیگری از این گفت‌وگو، تاجیک با اشاره به آغاز فعالیت‌های جشنواره در بخش استانی، گفت: امیدوار هستیم که برنامه‌های خوبی با هماهنگی مدیران کل این استان‌ها که با حکم دبیر جشنواره به عنوان مدیر استانی جشنواره معرفی شدند، رقم بخورد.

 

٭٭٭ سانس‌های برپایی جشنواره در استان‌ها و داوری کودکان و نوجوانان

مدیر امورهماهنگی استان‌های جشنواره ۳۴ درباره بحث داوری آثار گفت: جشنواره امسال هر روز در ۲ سانس برگزار خواهد شد و استان‌ها، در سینماهای مشخص شده آثار را اکران خواهند کرد و کودکان و نوجوانان و دانش‌آموزان عزیز می‌توانند در این سینماها به تماشای آثار بنشینند. داوری نیز به صورت همزمان انجام خواهد شد و تماشاگرها بعد از تماشای فیلم‌های مسابقه رٲی خود را برای آثار اعلام می‌کنند.

او ادامه داد: جشنواره علاوه بر اکران فیزیکی، به صورت آنلاین و در قالب پلتفرم‌های مشخص شده (هاشور، فیلیمو) نیز برگزار خواهد شد و ما در این قالب نیز بحث داوری را توسط داوران کودک و نوجوان خواهیم داشت.

 

٭٭٭ به یاد نوجوان ایثارگر

تاجیک در ادامه گفت: در پی شهادت «علی لندی» نوجوان ایثارگر ایذه‌ای، یاد او را در این دوره جشنواره با برپایی مراسم نکوداشت، زنده نگاه خواهیم داشت.

او در پایان بیان کرد: سی‌ و‌ چهارمین دوره جشنواره، از چند ویژگی حائز اهمیت برخوردار است. همزمانی اکران تمام آثار سینمایی در سایر استان‌ها همراه با دو شهر تهران و اصفهان برای اولین بار این مهم صورت می‌پذیرد. ضمن این که جشنواره کودکان و نوجوانان، اولین رویداد در حوزه سینما است که در زمان دولت جدید با ابعاد بین‌المللی برگزار خواهد شد. سینماهای ایران به دلیل شرایط کرونایی در این مدت رکودی نسبی را تجربه کردند و امیدواریم در ایام جشنواره، چراغ سینماها روشن شود و شاهد رونقی دوباره‌ باشیم.

 

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری «علیرضا تابش» از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار خواهد شد.