فریاد بیات: جشنواره، فرصتی مناسب برای نمایش آثار منطبق با معیارهای فرهنگی

کارگردان دو وب‌سری شرکت‌کننده در جشنواره سی و چهارم گفت: جشنواره فرصتی مناسب برای نمایش وب‌سری‌ها، با معیارهای فرهنگی درست و استانداردهای متناسب با کودکان است.

 

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، حمیدرضا (فریاد) بیات که با دو اثر «یک اشتباه دیجیتالی» و «آشمچز» به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان در بخش مسابقه وب‌سری این دوره جشنواره شرکت دارد، درباره اهمیت برگزاری جشنواره کودک گفت: جشنواره در بحث فرهنگی حوزه کودک بسیار تاثیرگذار است. این جشنواره فرصت مناسبی برای نمایش وب‌سری‌ها، با معیارهای فرهنگی درست و استانداردهای متناسب با کودکان است.

او ادامه داد: ایده وب‌سری را شما از اتفاقات روز اجتماع دریافت می‌کند و به آن برمی‌گردانید.

بیات گفت: وقتی یک هنرمند و انیماتور می‌خواهد یک وب‌سری را تهیه و تولید کند، باتوجه به ویژگی‌های شخصی خود و دریچه نگاهش به موضوعات اجتماعی می‌تواند رنگ‌های مختلفی را به‌کار ببرد.

بیات درباره شعار «سینما، سرزمین خیال» اظهار کرد: این شعار الهام بخشی است. خیال و فانتزی مجال می‌دهد که کودکان و حتی بزرگسالان بتوانند فارغ از جغرافیا و زبان، به رویاهایشان بپردازند.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری «علیرضا تابش» از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار خواهد شد.