علیرضا تابش:

تولید محتوا در برنامه‌های جدید، چالش های صنعت تصویر است

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان با بیان اینکه تولید محتوای بومی در فضای اینترنت و دیجیتال بسیار حائز اهمیت است، گفت: یکی از چالش های اساسی صنعت تصویر در ایران و جهان، تولید محتوا در برنامه‌های جدید است.
علیرضا تابش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که امیدوارم نسل جوان، خوش ذوق و خلاق هنر صنعت سینما در کشور در زمینه تولید محتوا کارهای خلاقی انجام دهند، افزود : باید سرمایه گذاران سینمای ایران به محصولاتی که می تواند در فضای اینترنت و دیجیتال تولید شود توجه بیشتری داشته باشند تا در دسترس مخاطبان کودک و نوجوان قرار بگیرد.
دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان با اشاره به اینکه صنعت تصویر متحول شد، تصرح کرد: دنیای دیجیتال در ۲۰ سال آینده تحولات عظیمی در جهان را شاهد خواهد بود که نسل های بعدی تحت تاثیر آن محصولات فرهنگی خود را در فضای دیجیتال خواهند دید و دسترسی آسانی خواهند داشت.
وی با اشاره به ضرورت توجه به سینمای کودک افزود: نسل مهم آینده ساز یک ملت را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند و سینما به عنوان یکی از هنرهای مهم در جهان همواره به این ژانر مهم سینمایی یعنی ژانر کودک و نوجوان توجه داشته است.
تابش با بیان اینکه سینمای کشور امسال ۱۲۰ ساله می‌شود، تصریح کرد: خوشحالیم که در تاریخ پرفراز و نشیب سینمای ایران فیلم های ارزشمندی برای کودکان و نوجوانان ساخته شده است و فیلم سازان و هنرمندان ارزشمندی در کشور ما بودند که سال ها تلاش و کوشش خود را وقف سینمای کودک و نوجوان کردند.
وی با بیان اینکه فیلم های کودک و نوجوان دارای جشنواره ای در کشور است، اضافه کرد: این جشنواره به میزبانی شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود که امسال شاهد سی و دومین سال برگزاری آن هستیم که جز جشنواره‌های الف جهانی است.
وی اظهار داشت: برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در کشور نشان از زنده و نوپا بودن سینمای کودک و نوجوان در آن کشور دارد که هنرمندان این هنرصنعت در تکاپو هستند.
دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان با اشاره به چالش و راهکارهای سینمای کودک و نوجوان افزود: جشنواره‌ها در همه جای دنیا چالش های خاص خود را دارند که بخشی از آن هم به چالش های صنعت سینما در آن کشور بستگی دارد.
تابش خاطرنشان کرد: صنعت سینما در ایران با فراز و نشیب های متنوعی روبه رو بوده است، از این رو از سرمایه گذاران سینمای ایران تقاضا می‌کنم در راستای تولید فیلم های مربوط به حوزه کودک و نوجوان توجه بیشتری داشته باشند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا فیلم های کودک و نوجوان عموما تولید می‌شوند اما کمتر راهی برای اکران عمومی پیدا می‌کنند؟ گفت: کار اصلی جشنواره‌ها معرفی فیلم های سینمایی کودک و نوجوان است که تلاش دست اندرکاران ساخت فیلم ها و جشنواره‌ها این است که هر سال فیلم های بهتری را به مخاطبان عرضه کنند.
وی ادامه داد: امسال برای اینکه این نقیصه را جبران کنیم برای اولین بار در طول تاریخ جشنواره کودک و نوجوان جلسات ارزیابی فیلم ها را با حضور ارزیابان اقتصادی، پخش کنندگان و تهیه کنندگان فیلم برگزار می‌کنیم که آن ها در حین جشنواره راجع به ویژگی ها و جذابیت های فیلم های سینمایی کودک و نوجوان بحث و تبادل نظر خواهند کرد که امیدواریم این کار به اکران بیشتر و سریع تر فیلم های سینمایی در چرخه اکران سراسری کشور کمک کند.
به گفته دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان، بیش از ۱۱ سالن سینما در شهر اصفهان ۱۵۸ فیلم سینمایی را در طول هشت روز برای مردم اصفهان و مهمانان داخلی و خارجی جشنواره نمایش می دهند و حدود ۲۵۰۰ صندلی در هر روز فیلم های متنوع جشنواره را به نمایش می گذارند.
وی اظهار داشت: امسال فیلم های جشنواره هم از بُعد داخلی و هم در بخش بین الملل فیلم های جذاب و متنوع و با کیفیتی را ارائه خواهند کرد که امیدوارم تماشاچیان و مخاطبان جشنواره از دیدن این فیلم ها لذت کافی را ببرند.
به گزارش ایرنا، سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان از ۲۸ مرداد تا چهارم شهریور در اصفهان برگزار می‌شود.