مدیر اجرایی جشنواره۳۴ عنوان کرد: حرکت جشنواره سی و چهارم در مسیر توسعه عدالت فرهنگی است / قدردانی از تهیه‌کنندگان بابت ارائه آثار برای نمایش در پلتفرم‌ها و مراکز استان‌ها

مدیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از سازندگان آثار هم‌سو با اهداف فرهنگی جشنواره که رضایت خود را بدون انتظارات اقتصادی، مبنی بر نمایش فیلم‌هایشان در پلتفرها و مراکز استان، اعلام کرده‌اند، تشکر کرد.

«مسعود احمدیان» در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به ویژگی‌های اجرایی این دوره جشنواره اظهار داشت: امسال داوران کودک و نوجوان (۶ تا ۱۶ سال) با ثبت درخواست خود در سامانه جشنواره، این امکان را دارند تا ضمن تماشای آثار در ۲ پلتفرم هاشور و فیلیمو، دیگر آثار راه‌یافته به مسابقه را با حضور در خانه جشنواره (تهران، سینما فرهنگ) و اصفهان (سینما ساحل و فلسطین) مورد ارزیابی قرار دهند.

او در ادامه به نمایش گسترده آثار جشنواره سی و چهارم در استان‌ها اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه عدالت فرهنگی، ۹ اثر سینمایی هم‌زمان در تهران، اصفهان و دیگر مراکز استان‌های داوطلب، نمایش داده خواهد شد.

مدیر اجرایی جشنواره در ادامه از سازندگان آثار هم‌سو با اهداف فرهنگی جشنواره (کوتاه داستانی، کوتاه پویانمایی، کروناروایت و بلند داستانی) که رضایت خود را بدون انتظارات اقتصادی، مبنی بر نمایش فیلم‌هایشان در پلتفرها و مراکز استان، اعلام کرده‌اند، تشکر کرد و گفت: امسال ۱۷ اثر در بخش مسابقه فیلم‌های بلند ایرانی، شامل ۹ اثر سینمایی و ۸ فیلم بلند داستانی انتخاب شده‌اند. در این زمینه باید متذکر شوم که هیئت محترم داوران بخش مسابقه فیلم‌های بلند ایرانی از بین ۸ اثر بلند داستانی فقط یک جایزه به کارگردان برترین فیلم اعطاء خواهند کرد. هم‌چنین از میان آثار پویانمایی و کوتاه داستانی ۲ جایزه به بهترین اثر اعطاء خواهد شد.

احمدیان اظهار داشت: بدیهی است هیئت هفت نفره داوران این دوره، دیگر جوایز مندرج در مقررات را هم‌سو با ارزش‌های فرهنگی و هنری به آثار سینمایی اعطاء خواهند کرد.

مدیر اجرایی جشنواره در پایان مجددا از تمامی تهیه‌کنندگان و کارگردانان فیلم‌هایی که با حضور خود در این دوره، به رونق فیلم‌های کودک و نوجوان کمک شایانی کردند و بدون چشم‌داشت مالی، اسباب امید و سرور را در میان فرزندان این آب و خاک فراهم نمودند، قدردانی کرد.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار خواهد شد.