داوران جایزه زاون در جشنواره۳۴ معرفی شدند

دبیر جایزه زاون گفت: جایزه بخش زاون امسال نیز در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور دارد و شاگردان مرحوم زاون مسئولیت داوری فیلم‌های بخش مسابقه ایران را در سی‌و‌چهارمین دوره جشنواره بر عهده خواهند گرفت.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، سیاوش گلشیری دبیر جایزه زاون اظهار کرد: امسال نیز به مانند سال‌های گذشته تصمیم بر آن شد تا هیئتی متشکل از شاگردان مرحوم زاون، مسئولیت داوری فیلم‌های بخش مسابقه ایران را در سی‌و‌چهارمین دوره جشنواره بر عهده بگیرند. تیم داوری امسال متشکل از بنده به عنوان دبیر بخش، زهرا نیازی از مستندسازان و عطیه زارع فیلم‌ساز اصفهانی است.

وی ادامه داد: جایزه زاون از سی‌و‌یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به عنوان پاسداشت فعالیت‌های این منتقد، پژوهشگر، مدرس و کارگردان فقید سینمای ایران برگزار شده است که در دوره سی‌و‌یکم پیشکسوتان و هنرمندان سینمای ایران، داوران این بخش بودند و از دوره سی‌ودوم به بعد نیز شاگردان مرحوم زاون مسئولیت این کار را برعهده گرفتند.

دبیر جایزه زاون در پایان گفت: در دوره سی‌و‌یکم فیلم «ضربه فنی» ساخته غلامرضا رمضانی از ایران، دوره سی‌ودوم فیلم «جادوگر کوچک» ساخته مایکل شارر از آلمان و در دوره سی‌وسوم نیز فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی از ایران فیلم‌های منتخب این بخش بودند.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار خواهد شد.