نمایش ۱۰ فیلم جشنواره۳۴ در سینمامهر آبادان

معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۱۰ فیلم از سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان در سینما مهر آبادان اکران می‌شود.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، قدرت‌الله طمیمیان در آیین رونمایی از پوستر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان در آبادان بیان کرد: با موافقت بخش سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند، امکان اکران ۱۰ فیلم این جشنواره در آبادان فراهم شده است.


وی زمان آغاز اکران فیلم‌های جشنواره بین المللی کودک و نوجوان در آبادان را از ۱۶ مهر اعلام کرد و افزود: سینمای مهر آبادان به مدت پنج روز برای اکران روزانه ۲ فیلم برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.
معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به ترتیب فیلم‌های “پسران دریا” از افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی ساعت ۱۸، و “یدو” از مهدی جعفری ساعت ۲۰ روز جمعه ۱۶ مهر، “لیپار” از حسین ریگی ساعت ۱۸ و “داستان های هزار و یک روز” از حبیب احمدزاده ساعت ۲۰ روز شنبه ۱۷ مهر، ” بام بالا” از سیدجواد سیدحاتمی ساعت ۱۸ و “برزنگی” از حسین قاسمی‌جامی ساعت ۲۰ روز یکشنبه ۱۸ مهر، “بَلیط” از مرتضی رحیمی ساعت ۱۸ و “شهر گربه‌ها” سیدجواد هاشمی ساعت ۲۰ روز دوشنبه ۱۹ مهر، “میان صخره ها” از مختار عبداللهی ساعت ۱۸ و “ترانه‌های پدرانه” از محمد بصری ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه ۲۰ مهرماه به نمایش درمی‌آید.
طمیمیان ادامه داد:۶۵ کودک از منطقه آزاد اروند این جشنواره را داوری خواهند کرد و نتایج آن به دبیرخانه این جشنواره ارسال خواهد شد.
وی از دانش آموزان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری خواست با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا برای تماشای فیلم‌های این جشنواره در سینما حضور پیدا کنند.
سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در بخش استانی از ۱۶ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.