جلسه توجیهی داوران کودک و نوجوان در همدان برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از نمایش فیلم‌های سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در سینما فلسطین همدان خبر داد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، احمدرضا احسانی اظهار کرد: همزمان با روز کودک و آغاز به کار جشنواره سی‌وچهارم، فیلم‌های بخش مسابقه ایران در سینما فلسطین شهر همدان نمایش داده می‌شوند.

او با بیان اینکه فیلم‌ها در در دو سانس ۱۵ و ۱۷ اکران می‌شوند، افزود: فیلم‌های «یدو »به کارگردانی مهدی جعفری و «پسران‌دریا» کاری مشترک از افشین هاشمی و حسین قاسمی‌جامی در روز جمعه اکران خواهند شد.

احسانی عنوان کرد: «لیپار» ساخته حسین ریگی و «داستان‌های هزار و یک روز» به کارگردانی حبیب احمدزاده در دومین روز، «بام بالا» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی و فیلم «برزنگی» اثری از حسین قاسمی‌جامی در روز یکشنبه، «بَلیط» کاری از مرتضی رحیمی و «شهر گربه‌های» سید جوادهاشمی در روز روز دوشنبه ۱۹ مهر و همچنین «میان صخره‌ها» اثری از مختار عبداللهی و «ترانه‌های پدری» به کارگردانی محمد بصیری در آخرین روز از جدول اکران‌ها به نمایش درخواهند آمد.

وی تصریح کرد: سایر فیلم‌های جشنواره هم بصورت آنلاین در پلتفرم‌های فیلیمو، هاشور و تیوا برای عموم علاقه‌مندان از طریق فضای مجازی قابل دریافت و مشاهده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پایان یادآور شد: ۲۷ داور کودک و نوجوان همدانی برای انتخاب فیلم برتر از دید مخاطبان کودک و نوجوان، بعد از اکران فیلم ها آرا خود را در پورتال جشنواره ثبت خواهند کرد.

گفتنی است جلسه توجیهی داوران کودک و نوجوان همدانی نیز پیش از آغاز جشنواره برگزار شد.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در بخش استانی از ۱۶ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.