مهسا امیری کارگردان: «دوچرخه‌باز» از دغدغه‌ها و تلاش‌ها می‌گوید

«مهسا امیری» گفت: با فیلم «دوچرخه‌باز» می‌خواستم نشان دهم کودکان دغدغه‌های طبیعی خود را دارند و اگر خانواده هایشان به هر دلیل نتوانند خواسته‌های آنها را برآورده کند، کودکان باهوش، بالاخره راهی پیدا خواهند کرد و به خواسته خود  خواهند رسید…

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نقل از ایرنا، مهسا امیری که با فیلم «دوچرخه‌باز» در این جشنواره حضور دارد، افزود:جشنواره امسال متفاوت‌ از سال‌های گذشته است چراکه اکران فیزیکی در شهرهای بیشتری اتفاق می‌افتد و امیدوارم در کشورمان و در سطح دنیا قوی‌تر خود را معرفی کند و بیشتر بدرخشد.

او با تاکید براینکه جشنواره کودک نیاز به حمایت بیشتر مسوولان دارد، گفت: در نظر گرفتن اکران جداگانه در سینماها در طول سال، برای تقویت سینمای کودک و نوجوان ضروریست.

امیری گفت: باید به فیلم‌سازان برای اکران عمومی کمک شود که به یقین این امر در تقویت سینمای کودک نیز موثر است.

کارگردان سینمای کودک با اشاره به داستان فیلم «دوچرخه‌باز» تاکید کرد: سعید کودک هفت ساله دانش‌آموزی است که آرزوی داشتن یک دوچرخه مانند پسر همسایه را دارد اما این آرزو مدتهاست بدلیل شرایط مالی خانواده دست نیافتنی است و زمانی که مطمئن می‌شود پدرش قصد خرید دوچرخه را ندارد می‌کوشد خود به آرزویش برسد.

وی تاکید کرد: با فیلم «دوچرخه‌باز» می‌خواستم نشان دهم کودکان دغدغه‌های طبیعی خود را دارند و اگر خانواده هایشان به هر دلیل نتوانند خواسته‌های آنها را برآورده کند، کودکان باهوش، بالاخره راهی پیدا خواهند کرد و به خواسته خود  خواهند رسید.

امیری با اشاره به اینکه این فیلم تجربه اول من بود که با هزینه شخصی و کمک برخی دوستان و انجمن سینمای جوانان دفتر اصفهان ساخته شد، گفت: بیشتر عوامل این فیلم از بچه‌های انجمن سینمای اصفهان بودند که تجربه اول خود را با این اثر پشت سر گذاشتند.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا