بهرام عظیمی:

فیلم‌های تخیلی نیازِ تفریحی کودکان امروز

بهرام عظیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به سنتی بودن سینمای کودک، اظهار داشت: سینمای کودک و نوجوان با توجه به تغییر جهان، ثابت مانده است، این در حالی است که کودکان و نوجوانان امروز به فیلم های تخیلی، ماورائی و فانتزی نیاز دارند.

وی ادامه داد: فیلم‌هایی که اکنون در سینمای کودک ساخته می شود به مشکلات کودکان پرداخته و از استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد، کودکان و نوجوان امروز به فیلم و انیمیشن‌هایی رو آورده‌اند که در کشور های خارجی ساخته می‌شود.

این کارگردان انیمیشن سینما و تلویزیون با اشاره به اهمیت جایگاه جشنواره فیلم کودک ونوجوان، تصریح کرد: جشنواره فیلم کودک جز مهمترین جشنواره‌ها به حساب می‌آید، چراکه در این جشنواره به طور خاص به کودکان و نوجوانان پرداخته می‌شود. در این جشنواره باید سعی کرد با ایجاد انگیزه بین فیلم سازها تعداد فیلم‌های کودک و نوجوان را افزایش داد.

عظیمی افزود: در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوان استعدادهای زیادی کشف می‌شود که نیاز به حمایت جدی دارند، جوانان و نوجوانانی در این جشنواره فکر خلاق و ایده‌های خود را به نمایش می‌گذارند که با حمایت از آنها می‌توان نیروهای جدیدی در حوزه سینمای کودک پرورش داد.

وی با اشاره به دغدغه و نیاز کودکان امروز گفت: کودکان در جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان دغدغه آموزش ندارند بلکه علاقه‌مند هستند در این جشنواره کنار هم سن و سال‌های خود تفریح کنند و با خانواده به تماشای فیلم های مناسب سنشان بنشینند.