داوری ۳۷ کودک و نوجوان در سینماشهیدآوینی بوشهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۱۰ اثر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در سینما شهیدآوینی بوشهر به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، فاطمه کرم‌پور اعلام کرد: شعار امسال جشنواره «سینما، سرزمین خیال» است که براساس برنامه زمان‌بندی، روزی دو نوبت نمایش فیلم تدارک دیده شده و هر فیلم در یک نوبت نمایش داده می‌شود.

وی ادامه داد: آثار جشنواره هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی نمایش داده می‌شود که به دلیل رعایت دستورهای بهداشتی، فقط داوران جشنواره قادر به حضور در سالن برگزاری جشنواره هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: سایر علاقه مندان می‌توانند از طریق برنامه‌های تعیین شده مانند فیلیمو و تیوا به دیدن فیلم‌های جشنواره بپردازند که در این برنامه‌ها افزون بر نمایش فیلم‌ها کارگاه‌ها و نشست‌های جشنواره نیز پوشش داده می‌شود.

کرم‌پور بیان کرد: ۳۷ نفر از کودکان و نوجوانان این استان در بخش داوری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان حضور دارند که این افراد در فراخوانی که برای حضور کودکان و نوجوانان داده شد، ثبت نام کرده بودند.

او اضافه کرد: این افراد می‌توانند هم به صورت حضوری و هم از طریق برنامه‌های تعیین شده به صورت برخط، فیلم‌های جشنواره را ببینند و پس از پایان فیلم نظر خود را درباره فیلم اعلام کنند که در مراسم اختتامیه بهترین فیلم از نگاه داوران کودک و نوجوان انتخاب خواهد شد.

این مقام مسوول افزود: آثار جشنواره علاوه بر بوشهر در دیگر استان‌ها نیز به نمایش درمی‌آید و نمایش آثار در استان‌ها به دلیل اینکه بتوانند به موقع آرای داورهای کودکان و نوجوان را جمع بندی کنند یک روز زودتر از جشنواره مرکزی در اصفهان پایان می‌یابد.

کرم‌پور عنوان کرد: در جشنواره فیلم‌های سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان دو اثر از هنرمندان بوشهر موفق شدند به بخش «کرونا روایت» حضور پیدا کنند.

وی عنوان کرد: این ۲ اثر شامل «فضای زندگی» به کارگردانی ایلیا رمضانی و تهیه‌کنندگی هاله چهله‌زاده و «ماسک سیاه» به کارگردانی سهیل عرب و تهیه‌کنندگی شیما جوادپور است.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در بخش استانی از ۱۶ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

برنامه جشنواره در استان بوشهر را اینجا مشاهده کنید.