پیام رئیس سازمان سینمایی به سی‌وچهارمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

«محمد خزاعی» معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی به سی‌وچهارمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان پیام داد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، متن پیام رئیس سازمان سینمایی به شرح زیر است:

به نام خدا

خداوند عالم را شاکر و سپاس‌گزارم که سی ‌و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شرایطی فعالیت خود را آغاز می‌کند که به برکت فرهنگ گهربار اسلامی از یک سو شاهد رشد و تعالی فیلمسازان نوجوی این عرصه و از سوی دیگر، ارتقای مخاطبان آن هستیم.

با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی نوجوان سلحشور ایذه‌ای، علی لندی، که نجیبانه و شجاعانه، هم‌سو با دیگر ایثارگران این سرزمین، برگ زرین نوینی از کرامات انسانی را به نام خود، در تاریخ از خودگذشتگی این کشور به ودیعه گذاشت، به استقبال این رویداد فرهنگی می‌رویم.

مراتب قدرشناسی خویش را از هنرمندانی که در سایه‌ی تحریم‌های ظالمانه‌ی نظام سلطه‌ی جهانی، همچنان با خلق آثار پر از مهر و صفا، نهال شوق و امید را در سینه‌ی کودکان و نوجوانان می‌نشانند و صدای رسای مظلومیت مردم بزرگ ایران را به گوش همگان می‌رسانند، ابراز می‌نمایم. فیلمسازان متعهد ایران اسلامی، علیرغم تمام تنگناهای معیشتی، حسب وظیفه، قطعاً دین خود را با کمترین چشمداشت و انتظار، طی این سال‌ها، اَدا نموده، بر غنای این حوزه بسیار افزوده‌اند.

در گام دوم انقلاب اسلامی ایران، امیدواریم تجربه سینماگران کودک‌ونوجوان، هم‌چون گذشته که با افتخارات ارزشمندی در داخل و خارج از کشور همراه بوده است و سهم بزرگی در معرفی سینمای ایران به دنیا داشته است، نقشه‌راهی مناسب برای فردای این سینما باشد.

در پایان امیدوارم ذیل تعامل با هنرآفرینان سینمایی، در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد شکوفایی بیش از پیش سینمای عدالت محور، انسان‌ساز و متعالی کودکان و نوجوانان باشیم.

محمد خزاعی

معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی

 

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار می‌شود.