برپایی جشنواره سی‌وچهارم در مریوان

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان گفت: فیلم‌های سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در مریوان اکران می‌شود.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌الملل فیلم‌های کودکان و نوجوانان، عبیدالله رستمی روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران استان که به‌صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه سال جاری در سراسر کشور از جمله استان کردستان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: با تدابیر اندیشیده شده فیلم های کودک و نوجوان این دوره که شامل ۱۸ فیلم بلند، کوتاه داستانی و انیمیشن است در شهر مریوان ازتاریخ مذکور اکران می‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان افوزد: اکران همزمان فیلم های کودک ونوجوان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و به طور رایگان با همکاری فرمانداری و سایر ادارات و نهادهای فرهنگی سطح شهر در سینما کردستان مریوان انجام می‌شود.

رستمی با اشاره به اینکه فیلم های اکران شده در استان‌ها مربوط به بخش مسابقه ایران است، گفت: این بخش توسط کودکان و نوجوانان مقطع سنی ۶ تا ۱۶ سال داوری و در مریوان این داوری توسط ۲۲ نفر از کودکان و نوجوان علاقمند به فیلم های کودک و نوجوان داوری خواهد شد.

وی به اسامی فیلم های اکران شده بخش مسابقه ایران را حوزه فیلم های بلند اشاره کرد و گفت: پسران دریا به کارگردانی افشین هاشمی، یدو به کارگردانی مهدی جعفری، لیپار به کارگردانی حسین ریگی، داستان های هزار و یک روز به کارگردانی حبیب احمدزاده، بام بالا به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی، برزنگی به کارگردانی حسین قاسمی جامی، بلیط به کارگردانی مرتضی حیدری ، شهر گربه‌ها به کارگردانی سیدجواد هاشمی و میان صخره‌ها به کارگردانی مختار عبدالهی از جمله فیلم های بلند این دوره جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان افزود: فیلم‌های کوتاه و انیمیشن این دوره شامل آی دی، ستارگان زیر باران، بادهای پاییزی بادهای بهاری و دو کبوترو فیلم های کوتاه داستانی شامل درختان خیابان ولی عصر یا امپرسیون، عملیات طبقه دوم، دوچرخه باز ، برای بار دوم و وایار از جمله این فیلم‌ها است.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در بخش استانی از ۱۶ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.