مرتضی رحیمی: «بَلیط» فیلمی درباره جست‌وجو / کسی که رویا‌پرداز نباشد، هدف ندارد

کارگردان فیلم سینمایی «بَلیط» گفت: بچه‌ای که خیال‌پرداز است، آن را تبدیل به یک هدف می‌کند. کسی که رویا پرداز نباشد، هدف ندارد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی‌وچهارمین «جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان»، فیلم «بلیط یا بلوط» از جمله فیلم‌های سینمایی پذیرفته شده در جشنواره امسال است.  مرتضی رحیمی کارگردان این فیلم در ابتدا درباره طرح اولیه فیلمنامه گفت: ایده اولیه قصه از خاطرات دوران کودکی خودم می‌آید. پارسال که درگیر کرونا و در قرنطینه بودم، نوشتن فیلمنامه را شروع کردم. از آن‌جایی که داستان زندگی خودم بود و با توجه به شناختی که نسبت به منطقه مسجد سلیمان داشتم، نوشتن آن خیلی کار سختی نبود.

او ادامه داد: یک خطی داستان درباره پسری به نام بلیط است که همان بلوط است. این پسر یتیم است و در سن کم مادرش را شوهر دادند؛ حالا او بزرگ شده و دنبال مادر می‌گردد.

رحیمی درباره تیم بازیگری این فیلم توضیح داد: تقریبا ۹۹ درصد بازیگران فیلم جنوبی هستند؛ حتی علی اوسیوند و سوگل طهماسبی، بازیگران چهره ما، اصالتا جنوبی هستند. من از بازی همه راضی بودم و به نظرم کار یک دست شده است. کاراکتر اصلی ما علیرضا فرامرزی است که چند سال پیش با فیلم «اسکی باز» در جشنواره حضور داشت و توانست جایزه بهترین بازیگر را کسب کند. او بازیگر مستعدی است و خیلی خوب توانست از پس این نقش برآید. امیدوارم بتواند امسال هم جایزه بگیرد.

این کارگردان همچنین افزود: امیدوارم داوران، منصفانه داوری کنند. هر کسی که مستحق است به حقش برسد و تجربه و نفوذ دیگران در هیئت داوری نادیده گرفته شود.

او در پایان درباره «سینما؛ سرزمین خیال» که شعار جشنواره امسال است، گفت: بهتر است این‌طور بگویم که زندگی بچه‌ها با خیال می‌گذرد و چون بچه‌ها پاک‌اند و ذهنشان مانند آدم بزرگ‌ها منحرف نشده است، بنابراین می‌توانند راحت خیال‌پردازی کنند. بچه‌ای که خیال‌پرداز است آن را تبدیل به یک هدف می‌کند. کسی که رویا پرداز نباشد، هدف ندارد. شعار خوبی است چون همه چیز از خیال می‌آید.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار می‌شود.