محسن دلیلی در گفت‌وگو با تیوا عنوان کرد: جشنواره‌ای فراگیر با داوری کودکان و نوجوانان | «یدو» خارج از مسابقه است و در بخش بین‌الملل داوری می‌شود

مدیر روابط‌عمومی جشنواره در گفت وگو با تیوا اظهار داشت: داوری کودکان و نوجوانان سبب شد تا جشنواره فراگیری خوبی در جای‌جای ایران داشته باشد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «محسن دلیلی» مدیر روابط‌عمومی جشنواره، عصر امروز در گفت‌و‌گوی زنده با شبکه «تیوا» گفت: سال گذشته با شرایط خاصی برای برگزاری جشنواره به دلیل شیوع ویروس «کرونا» روبه‌رو بودیم. به همین علت سال گذشته اولین تجربه برگزاری جشنواره به صورت آنلاین را داشتیم که اتفاقا تجربه خوبی هم بود. اما امسال به دلیل واکسینه شدن افراد، جشنواره را به صورت ترکیبی فیزیکی و بر خط برگزار می‌کنیم.

او افزود: یکی از محاسن این اتفاق امکان شرکت داوران کودک و نوجوان از سراسر ایران بود. ۲۲۲۰ داور کودک و نوجوان برای شرکت در این جریان، متقاضی شدند. در ۲۳ شهر اکران حضوری برای داوران صورت می‌گیرد و جشنواره فراگیری خوبی نیز در جای‌جای ایران دارد.

دلیلی ادامه داد: بچه‌های ۶ تا ۱۶ سال طبق فراخوان برای داوری شرکت کردند. از میان متفاضیان، داوطلبانی که علاقه به تماشای حضوری داشتند، در سینما خاضر شده و آوار را به صورت حضوری داوری می‌کنند و اگر قضاوت آنلاین را ترجیح بدهند، وارد سامانه‌های تعیین شده می‌شوند و بعد از تماشای اثر رای خود را ثبت می‌کنند که با سه کزینه خوب، متوسط، بد امکان ثبت رٲی هست.

او در ادامه گفت: درباره نمایش و نشست «یدو» در روز نخست خانه جشنواره در تهران، می‌خواستیم حتما این فیلم اکران داشته باشد، اما چون عوامل فیلم سر کار بودند و از سویی فیلم خارج از مسابقه بخش فیلم‌های بلند ایرانی قرار دارد و در بخش بین‌الملل داوری می‌شود، دیگر نشست فیلم را نخواهیم داشت.

دلیلی درباره شعار «سینما، سرزمین خیال» به تیوا گفت: این شعار را انتخاب کردیم چون بچه‌ها دنیای خیال‌انگیزی دارند و فانتزی آن‌ها باعث خلق آثار ناب سینمایی می‌شود. همین قضیه هم باعث شد چالش «سرزمین خیالی من» را راه‌اندازی کنیم. سینما از خیال جدا نیست. هنگام انتخاب آثار نیز این نگاه وجود داشت که آثاری انتخاب شود که خیال را به عنوان عنصر اصلی خود دارند.

او در پایان با اشاره به آمار آثار حاضر در جشنواره اظهار داشت: سعی ما بر این بود که همه فیلم‌ها در بخش‌های مختلف را اکران کنیم.

 

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار می‌شود.