سینما فرهنگ، میزبان داوران کودکان و نوجوانان کرمانشاهى

مهدی ربانی‌نژاد گفت: ثبت‌نام داوری کودکان و نوجوانان کرمانشاهی همزمان با سراسر کشور برای حضور و داوری مخاطبان کودک و نوجوان در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان فراخوان شد که علاقه مندان از روز ( ۲۴ شهریورماه و تا ۳ مهر) در سامانه اعلام شده، ثبت نام کردند.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، جشنواره سی و چهارم در سال جاری درکرمانشاه و همزمان با سراسر کشور به‌صورت ترکیبی و در دو بخش حضوری و آنلاین برگزار می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق هنری در استان اظهار داشت: بر این اساس در شهرهای میزبان جشنواره در سطح کشور، داوران کودک و نوجوان می‌توانند به صورت حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در سالن‌های نمایش آثار جشنواره حضور پیدا کرده و پس از تماشای فیلم‌ها، بهترین فیلم از نگاه خود را انتخاب کنند.

وی گفت: بر اساس این فراخوان عمومی که به همت دبیرخانه و بخش‌های استانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان انجام شد، کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۶ ساله (متولدین ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۴) از طریق سامانه جشنواره به آدرس www.portal.icff.ir در بخش داوری کودکان و نوجوانان ثبت‌نام و کار خود را از امروز آغاز کردند.

شایان ذکر است؛ در کرمانشاه بلیط فروشی وجود ندارد و  بازدید براى عموم آزاد نیست  و همچنین امکان دیدن فیلم‌ها  به صورت مجازی در همان ساعت اکران  از طریق پلتفرم های  فیلمیو و هاشور فراهم است.

در این دوره همچون ادوار گذشته، بهترین فیلم از نگاه داوران کودک و نوجوان جشنواره سی و چهارم در مراسم پایانی جشنواره معرفی می‌شود.

در شهرستان کرمانشاه؛ تعداد ۲۰ نفر از نوجوانان منتخب، به صورت حضوری در سینما فرهنگ و مابقی در شهرستان‌ها (جوانرود، سنقر و کلیایی، اسلام آبادغرب و…) به صورت آنلاین به داوری فیلم‌های اکران شده خواهند پرداخت.

اسامی داوران نوجوان کرمانشاه به شرح زیر است:

۱- محمد مبین خسروانی شایان، ۲- بهار محمود آبادی، ۳- مهدی کریمی، ۴- کیارش محفوظیان، ۵- مزدک عباسی، ۶- هلیا کهراریان، ۷- شهلا جمالی، ۸- غزل شاه آبادی، ۹- شکیبا شهسواری، ۱۰- نیایش مرادی، ۱۱- امیرعلی شهبازی، ۱۲- درسا برفی، ۱۳- پویا برفی، ۱۴- آرمیتا کماسی، ۱۵- آرشیدا کماسی، ۱۶- ایلیا دسترنج، ۱۷- ابوالفضل عقابی، ۱۸- پارسا تیموری، ۱۹- سید محمد طاها سلیمانی، ۲۱- محمد پارسا نریمانی.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در بخش استانی از ۱۶ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.