دبیر اجرایی المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور در گفت‌وگو با ایرنا؛ سه روز آموزش هدفمند توسط استادان بنام خواهیم داشت/ استقبال فیلم‌سازان

دبیر ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور گفت: بعد از گذشت پنج دوره، این رویداد در حال حاضر به نوعی پختگی رسیده و همینطور نوجوانانی که پیش از این در المپیاد شرکت کرده بودند، امروز یک پله در فیلمسازی بالاتر رفته‌اند.

آزاده غفاری دبیر اجرایی المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور که به همت بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، درباره اهمیت آموزش و پرداختن به سینما در سنین نوجوانی عنوان کرد: المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران رویدادی ویژه برای این گروه سنی است، سنین نوجوانی بزنگاه هایی دارد که یک فرایند آموزشی خوب می تواند اتفاقات ویژه ای را در زندگی حرفه ای برایشان رقم بزند.

وی افزود: نکته قابل توجه استقبال ویژه و پر شور دانش‌آموزان و نوجوانان از ششمین دوره المپیاد فیلمسازی و تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه است که نسبت به دوره های قبل بسیار بیشتر بوده است .ضمن اینکه این رویداد بعد از گذشت پنج دوره به نوعی پختگی هم رسیده و همینطور نوجوانانی که پیش از این در المپیاد شرکت کرده بودند، امروز یک پله در فیلمسازی بالاتر رفته‌اند.

غفاری درباره بخش‌های مختلف المپیاد ششم عنوان کرد: این دوره از المپیاد دارای دو بخش «ایده» و «فیلم» است. بخش ایده با محوریت «طراحی کاراکتر و شخصیت» برگزار می‌شود. از آنجا نوجوانان خلاقیت زیادی دارند قطعا می‌توانیم شاهد خلق کاراکترهای ویژه و جذابی از سوی آن‌ها باشیم.

 

سه روز آموزش هدفمند توسط استادان بنام خواهیم داشت/ استقبال فیلم‌سازان

همچنین در خصوص تحوه برگزاری المپیاد عنوان کرد: ما سه روز آموزش هدفمند را توسط استادان و فیلمسازانی بنام و مجرب خواهیم داشت، اما قطعا نمی‌توان انتظار داشت که بعد از این روزها لزوما بچه‌ها فیلمسازی را کاملا آموخته باشند بلکه این فرایند می‌تواند به روشن شدن مسیری که پس از این باید در زندگی حرفه ای، تخصصی و کاری خود دنبال کنند بیانجامد.

غفاری درباره فرآیندهای اجرایی این رویداد نیز توضیح داد: فراخوان ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران از اواسط مهر امسال منتشر شد و بعد از استقبال نوجوانان و تمدید مهلت ثبت نام تا ۵ دی در حال حاضر آثار در اختیار هیات انتخاب المپیاد قرار گرفته است تا «به‌گزینی» صورت بگیرد و از اواسط دی ماه روند دعوت از مهمانان را در دستور کار قرار خواهیم داد تا از سراسر کشور میزبان دوستان نوجوان‌مان باشیم.

وی در پایان درباره کیفیت ایده‌های ارسال شده عنوان کرد: باید بگویم ایده‌های نوجوانان قابلیت تبدیل به فیلمنامه‌های خوب و به تبع آن فیلم‌نامه های کوتاه بسیار خوبی را دارند و انتخاب از بین‌شان کار سختی است.

ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور از جمعه ۳۰ دی تا دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.