یادداشت طراح پوستر جشنواره فیلم‌ کودک| پروازی رویایی بر فراز نصف جهان

«بهزاد خورشیدی» در یادداشتی، از ایده شکل‌گیری پوستر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نوشت.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، پوستر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان صبح امروز دوشنبه ۲۷ شهریور طی مراسمی با حضور «مجید زین‌العابدین» دبیر جشنواره، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان و دست‌اندرکاران این دوره جشنواره در کتابخانه مرکزی شهر اصفهان رونمایی شد.

در یادداشت «بهزاد خورشیدی» طراح این پوستر آمده است:

« میدان امام یا میدان نقش جهان اصفهان، از معماری هنرمندانه تا رنگ‌آمیزی چشم‌نواز آن، در سده یازدهم هجری قمری به عنوان بزرگ‌ترین میدان فرهنگی تاریخی یاد شده و مهم‌ترین نشانه آشکار برای طراحی و شکل‌گیری پوستر جشنواره کودک بوده است. موتیف رنگ‌های آبی لاجوردی و فیروزه‌ای، برگرفته از کاشی‌کاری‌ها و کتیبه‌های مسجدامام، عالی قاپو و دیگر آثار به جا مانده از تاریخ باشکوه شهر اصفهان است. اسب و کالسکه و درشکه‌چی‌ها هم بخشی از شناسنامه آشنای میدان نقش جهان به شمار می‌رود. هویتی که هر جهانگردی را بدان علاقه‌مند می‌کند. شمایل جوان ایرانی سوار بر اسبان (تکرار حرکتیِ پویانمایی را تداعی می‌کند)، به همراه دوربین فیلمبرداریِ قدیمیِ که با خود دارد به پرواز درآمده‌اند، پروازی رویایی.

بی‌گمان رویاپردازی هم عنصر جدایی‌ناپذیر سینما است.»

بهزاد خورشیدی متولد سال ۱۳۴۶ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته گرافیک است. او از سال ۱۳۷۲ فعالیت هنری خود را به عنوان طراح پوستر به شکل حرفه‌ای با طراحی پوستر «روز شیطان» آغاز کرد و طراح پوستر بخشی از آثار شاخص سه دهه اخیر سینمای ایران بوده است. او همچنین برنده جوایز مختلفی از رویدادهای هنری سینمایی بوده و طراحی پوستر رویدادهای مختلف سینمایی را در کارنامه دارد.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان اصفهان با دبیری مجید زین‌العابدین و با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از پانزدهم تا بیستم مهرماه سال جاری (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.