معاون فرهنگی شهرداری اصفهان در حاشیه حضور در سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، نوع برگزاری این جشنواره را درسنامهای دانست که میتوان جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان را هم با اتکای بر تجربه آن و خلاقیتهای تازه، بهصورت متفاوت، برگزار کرد.
به گزارش ستاد خبری جشنواره بینالمللی فیلم های کودکان و نوجوانان به نقل از ستاد خبری سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، دکتر محمد عیدی، معاون فرهنگی شهرداری اصفهان و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، در گفتگو با ستاد خبری جشنواره درباره برگزاری جشنوارههای سینمایی در شرایط کرونایی گفت: فضایی که در آن قرار داریم، بهواسطه شیوع ویروس کرونا، فضایی است که برخی مؤلفهها و شاخصها را بر فرآیندهای معمول صنعت سینما و هر شاخه هنری دیگری تحمیل کرده است. ما باید بتوانیم بر مبنای همین شاخصها و مؤلفههای تحمیلشده رویدادهای فرهنگی را پیش ببریم. به اعتقاد من فضایی که کرونا ایجاد کرده، موجب شده است دریچههای تازهای در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری مقابل چشمان ما باز شود که این اتفاق ناشی از خلاقیتهای فرهنگی ما خواهد بود. به تعبیر دیگر، فضای کرونایی باعث روایتهایی تازه در حوزه فرهنگ و هنر شده است. این یک اصل است که اگر جشنوارهها با یکدیگر گفتوگو نداشته باشند، نمیتوانند روایتهای تازهای به مخاطبان خود ارائه دهند و با اتکای بر تجربه برپایی جشنوارهها و خلاقیتهای تازه، میتوان جشنوارهها را بهصورت متفاوت برای مخاطبان ملی و بینالمللی، برگزار کنیم.
عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان، درباره امکان برگزاری فیزیکی این رویداد در سال جاری هم تأکید کرد: تجربه برگزاری آنلاین جشنواره کودک در سال گذشته، ارزشمند است. امسال هم امکان برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم کودک در اصفهان همراه با بخشهای آنلاین وجود دارد و جشنوارههای هنری وظیفه دارند در شرایط متفاوت، پاسخگوی نیاز مخاطبان خود باشند.
معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: امروز دیداری با «علیرضا تابش» مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر سی و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان داشتیم و درباره این جشنواره که در شرف برگزاری آن در سال ۱۴۰۰ هستیم، گفتوگو و تبادلنظر کردیم.
سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیهکننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.