محمد احمدی عنوان کرد: «میان صخره‌ها»؛ فیلمی قصه‌گو برای مخاطبان کودک و نوجوان

«محمد احمدی» تهیه‌کننده سینما با اشاره به تولید سومین فیلم بلند سینمایی خود برای مخاطبان کودک و نوجوان، عنوان کرد که «میان صخره‌ها»، یک فیلم قصه‌گو برای این مخاطب است.

محمد احمدی؛ تهیه‌کننده «میان صخره‌ها» به‌کارگردانی مختار عبدالهی در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، درباره نمایش این فیلم در بخش مسابقه این دوره جشنواره اظهار کرد: این یک فیلم قصه‌گو برای مخاطب کودک و نوجوان و درباره خواهر و برادری است که حین بردن گوسفندان به چراگاه، در صخره‌ها گیر می‌کنند…

او ادامه داد: در کل کار کردن با کودکان سخت است اما اکیپ با حوصله‌ای داشتیم و در نهایت با یک کارگروهی فشرده، توانستیم در چهل جلسه فیلم را به ثمر برسانیم.

احمدی ادامه داد: این سومین کاری است که در حوزه کودک و نوجوان کار می‌کنم. اولین فیلم سه بعدی در بخش کودکان و نوجوانان با همکاری کشور فرانسه به نام «جنجال در عروسی» (سیدرضا خطیبی) توسط من تولید شد. دیگر فیلم «اسکی‌باز» (فریدون نجفی) بود که در همین جشنواره کودک توانست ۷ پروانه زرین بگیرد.

این تهیه‌کننده عنوان کرد: کار کردن در بخش کودک و نوجوان برای من اهمیت بالایی دارد چرا که اگر در دنیا هم نگاه کنیم عمده فیلم‌های پرفروش به این بخش برمی‌گردد. کودک به تنهایی پای خود را به سینما نمی‌گذارد و با پدر و مادر و نزدیکان خود برای تماشای این فیلم به سینما می‌آید. یعنی هر کودک برای دیدن یک فیلم چهار نفر را با خود به سینما می‌کشاند که به پرفروش شدن آن فیلم در گیشه کمک شایانی می‌کند. یک مورد حائز اهمیت دیگر این است که این بخش می‌تواند کمک کند تا بزرگسالان هم ترغیب شوند و به سینما بیایند…

احمدی گفت: برای جذب مخاطب باید تلاش شود تا فیلمی ساخته شود که استانداردهای بالایی داشته باشد و مخاطبان با آن ارتباط برقرار کنند. اگر مخاطب بتواند فیلم را آن طور که باید دوست داشته باشد و با آن ارتباط برقرار کند، مطمئناً در سینما رفتن آن فرد تاثیر می‌گذارد.

او افزود: جشنواره‌ها ویترین سینمای هر کشور محسوب می‌شوند. جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان نیز از مهم‌ترین جشنواره‌های کشور است که اگر سیاستگذاری و استانداردها در این بخش برای تماشای فیلم‌ها مناسب باشد قطعا موفقیت حاصل خواهد شد. باید بگویم که طی این سال‌ها، تمام انگیزه فیلمسازان بخش کودکان و نوجوانان، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بوده است و اگر جشنواره نباشد، با تمام اهمیتی که فیلم‌های این بخش دارند، متأسفانه این سینما در ایران نابود خواهد شد.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری «علیرضا تابش» از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار خواهد شد.