شمارش معکوس تا جشنواره۳۵ با آثار خاطره‌انگیز سینمای کودک و نوجوان| «قاب خاطره» با «گربه آوازه خوان»

در فاصله بیست روز مانده تا آغاز سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از امروز به اشتراک‌گذاری بخش‌هایی از آثار خاطره‌انگیز سینما و جشنواره کودک با عنوان قاب خاطره سینمای کودک و نوجوان می‌پردازیم.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، قاب خاطره امروز به فیلم «گربه آوازه‌‍‌خوان» یکی از آثار زنده‌یاد «کامبوزیا پرتوی» در سینمای کودک اختصاص دارد.
این فیلم زنده-عروسکی در سال ۱۳۶۹ تولید شد ، در مرداد ۱۳۷۰ در سینماهای ایران به اکران عمومی درآمد و در اکران یک خود به یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های سال بدل شد.
مهدی عسگری، راحله اسماعیلی، رضا بابک، حمید جبلی، پوراندخت مهیمن، احمدرضا اسعدی تعدادی از بازیگران این فیلم هستند و صداپیشگی و آوازخوانی زنده‌یاد «منوچهر نوذری» به جای «گربه آوازه خوان» از جذابیت‌های آن به شمار می‌رود.
در ماجرای این فیلم، حَسنی و خواهرش گلدونه در پرورشگاه زندگی می کنند و روزی زن و شوهری برای انتخاب فرزند به پرورشگاه می‌آیند و گلدونه مورد توجه آنها قرار می‌گیرد. هنگامی که آنها قصد دارند با توافق مدیر پرورشگاه؛ گلدونه را با خود ببرند، حسنی از بردن او جلوگیری می‌کند. در ادامه این دوستی با گربه‌هاست که راه‌های تازه‌ای جلوی پای حسنی و گلدونه قرار می‌دهد…