مرور آثار خاطره‌انگیز دنیای کودکان به بهانه سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان| «قاب خاطره» با «دزد عروسک‌ها»

در ادامه مرور آثار پرخاطره سینما و جشنواره فیلم کودک و نوجوان، در «قاب خاطره» سراغ «دزد عروسک‌ها»؛ یکی از پرفروش‌های سینمای کودک رفتیم.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «دزد عروسک‌ها» به کارگردانی محمدرضا هنرمند و تهیه‌کنندگی سیدضیا هاشمی / مهاب فیلم جزو پرمخاطب‌ترین آثار سینمای کودک است که در زمان اکرانش نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرد.
این فیلم که در قالب فانتزی موزیکال ساخته شده، سال ۶۹ در سینماهای سراسر کشور اکران شد و در همان سال توانست بیشتر از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را به سالن‌های سینما بکشاند.
«دزد عروسک‌ها» در اکران یک خود، بیش از ۶۵ میلیون تومان فروش داشت و این برای اولین بار در تاریخ سینما بود که فیلمی از سینمای کودک و نوجوان می‌توانست بیش از ۲ میلیون نفر را به سالن سینما بکشاند.
داستان این فیلم از این قرار است که مادر لیلا و بهرام می‌خواهند با گرفتن وام مسکن خانه بخرد تا از دست صاحبخانه‌شان، «خورخور»، نجات پیدا کنند اما عجوزه‌ای که نمی‌خواهد آن‌ها روی آرامش به خود ببینند پسرش،‌ گنجو را وادار به دزدین پول‌شان می‌کند. بچه‌ها تصمیم می‌گیرند با فروش عروسک‌های خود پول خانه را فراهم کنند،‌ اما گنجو عروسک‌ها را هم می‌دزدد و….
اکبر عبدی، آزیتا حاجیان و مهراوه شریفی‌نیا از بازیگران اصلی این اثر بودند و گریم‌های سنگین فیلم در مقطع تولید و نمایش، آن را به یکی از خاص‌ترین کارهای کودک و نوجوان بدل کرد. فضای باورپذیر فانتزی، موزیکال و در بخش‌هایی انیمیشن «دزد عروسک‌ها» به شکل‌گیری قصه و شخصیت‌های آن کمک کرد و باعث شد نه فقط کودکان و نوجوانان که حتی بزرگسالان هم بارها آن را تماشا کنند.