مرور آثار خاطره‌انگیز دنیای کودکان به بهانه سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان| «قاب خاطره» با فیلم «خمره»

مرور آثار مانای حوزه کودک و نوجوان در «قاب خاطره» جشنواره سی و پنجم، امروز به فیلم «خمره» به کارگردانی ابراهیم فروزش اختصاص دارد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «خمره» که در سال ۱۳۷۰ براساس داستانی به همین نام از هوشنگ مرادی‌‌ کرمانی، ساخته شد و نگاه‌های مثبت جهانی و جوایز زیادی را به خود اختصاص داد.
داستان این فیلم در مدرسه‌ای در یکی از مناطق کویری است می‌گذرد. ماجرا از این قرار است که خمره آب مدرسه می‌شکند و بچه‌ها بی‌آب می‌مانند. معلم مدرسه تلاش می‌کند تا این مشکل را با کمک اهالی حل و خمره جدیدی بگیرد. در این بین، قصه بیشتر وارد زندگی مردم روستا می‌شود و ما از زاویه دیگر با هر کدام از آنها روبه رو می‌شویم.
معلم این مدرسه که نقش آن را بهزاد خداویسی بازی می‌کند، یک فرد کاملا معمولی است که ما‌به‌ازای آن را در جامعه دیده‌ایم، همانطور که مرادی کرمانی هم درباره او می‌گوید: «معلمی که در فیلم‌های ایرانی نشان می‌دهند، در واقع همه‌کاره‌ است و فقط معلم نیست! بچه‌ها را ارشاد می‌کند، وارد‌ زنـدگی‌‌ خـصوصی آنها می‌شود و مصرّانه مشکلات شخصی آنها را حل می‌کند و خـلاصه یک منجی تمام عیار اسـت، اما معلم فیلم‌ «خمره»، آدمی کاملا معمولی است.»