مرور آثار خاطره‌انگیز به بهانه سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان

«قاب خاطره» با «جعبه موسیقی»/ قصه مرگ در فیلمی فانتزی

در ادامه مرور آثار خاطره‌انگیر سینما و جشنواره فیلم کودک و نوجوان در «قاب خاطره» امروز سراغ اثری از فرزاد مؤتمن رفتیم.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، قاب خاطره امروز به فیلم «جعبه موسیقی» به کارگردانی فرزاد مؤتمن و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی اختصاص دارد.
«جعبه موسیقی» به ماجرای مرگ می‌پردازد و شخصیت محوری آن کودکی است که هیچ تصوری از مرگ ندارد. داستان فیلم درباره پسربچه‌ای به نام علی است که به تازگی مادرش را از دست داده و با فرشته‌ای به نام ملکی آشنا می‌شود. این آشنایی ماجراهایی را به دنبال دارد…
«جعبه موسیقی» جزو آثار ماورایی و‌ فانتزی محسوب می‌شود که سعی کرده تا بحث مرگ و زندگی را از دریچه تازه‌ای به تصویر بکشد. نگاهی که البته در زمان اکران این فیلم در بهمن سال ۹۰ نظرات مختلفی زیادی را به همراه داشت.
فیلمنامه این فیلم را مسعود احمدیان نوشته است و رامبد جوان، نیکی کریمی، شاهرخ فروتنیان، مرتضی احمدی، نگار جواهریان، کیانوش گرامی، طناز طباطبایی، ارسلان قاسمی، جمشید گرگین و فرهاد بشارتی از بازیگرانی هستند که در «جعبه موسیقی» ایفای نقش کرده‌اند.
نامزدی در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه از بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و دریافت تندیس زرین بهترین فیلمنامه در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم رشد از موفقیت‌های این اثر است.