مرور آثار خاطره‌انگیز دنیای کودکان به بهانه سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان

«قاب خاطره» با «بچه‌های آسمان»/ فیلمی درباره امید و تلاش

در ادامه مرور آثار پرخاطره سینما و جشنواره فیلم کودک و نوجوان، در «قاب خاطره» امروز سراغ «بچه‌های آسمان» رفتیم که حرف‌هایش همچنان تا امروز تازه است.

«بچه‌های آسمان» ساخته مجید مجیدی اولین بار در جشنواره فیلم بهمن ۷۵ به نمایش درآمد و توانست ۴ سیمرغ بلورین این جشنواره را از آن خود کند.
بعد از آن هم کسب موفقیت‌های بین‌المللی توسط این اثر ادامه پیدا کرد.
روایت ساده اما گیرای «بچه‌های آسمان» را باید عامل اصلی درخشش آن در جشنواره‌های داخلی و خارجی و از آن مهم‌تر مانایی آن دانست.
داستان این فیلم درباره پسرکی به نام علی است که کفش‌های خواهرش را گم می‌کند. از آنجا که زهرا کفش دیگری ندارد و پدر هم توانایی مالی خرید کفش نو را ندارد، قرار می‌گذارند که صبح‌ها زهرا کتانی علی را بپوشد و ظهر علی در مسیر منتظر پایان مدرسه زهرا و آمدن او می شود تا کتانی را از زهرا دریافت و با آن به مدرسه برود. با وجود تلاشی که زهرا برای به موقع رساندن کفش‌ها به علی می‌کند اما علی هر روز دیر به مدرسه می‌رسد تا اینکه در مدرسه، مسابقه‌ای برگزار می‌شود که در آن به نفر سوم یک کتانی به‌عنوان جایزه تعلق می‌گیرد و…
رضا ناجی، میرفرخ هاشمیان، بهاره صدیقی و فرشته سرابندی هم از بازیگران این اثر ماندگار سینمای کودک و نوجوان هستند که سینمای ایران را در سطح نامزدی اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان مطرح کرد.