با فیلمسازان جشنواره۳۵| مرتضی آتش زمزم: «قهرمان من» تلخی‌های دوره کرونا را به تصویر می‌کشد

کارگردان فیلم «قهرمان من» تاکید کرد که این فیلم روایتی از حضور کودکان و نوجوانان در دوره کرونا را به تصویر می‌کشد.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مرتضی آتش‌زمزم کارگردان فیلم سینمایی «قهرمان من» به تهیه‌کنندگی او و محسن آتش زمزم که در بخش مسابقه بلند داستانی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور دارد، درباره داستان فیلم گفت: «قهرمان من» درباره کروناست؛ حافظه تاریخی بسیار تلخی که در جهان مشترک است و همه با آن درگیر بودیم. در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا قهرمانان زیادی را دیدم و با همین ذهنیت ایده ساخت «قهرمان من» به ذهنم رسید.
آتش‌زمزم اظهار کرد: «قهرمان من» یک کار دلی و فیلمی ارزشمند است. در واقع من آن را به دلیل زحمتی که عوامل برای ساخت آن کشیدند، می‌خواهم به نمایش بگذارم. این فیلم در کنار اینکه به میراث فرهنگی، شعر، ادب، خانواده و… اهمیت می‌دهد، راوی دوران کرونا است و اگر کسی آن را ۱۰ سال دیگر هم ببیند، با آن ارتباط برقرار می‌کند و حداقل فضای دوران کرونا که همه با آن درگیر بودیم، برایش زنده می‌شود.
او ادامه داد: هنگام شیوع ویروس کرونا شرایطی در کشور به وجود آمد که نمی‌توانستیم یکدیگر را ببینیم و کارهای‌مان از راه دور انجام می‌شد. هنگامی «قهرمان من» را ساختیم که همه یا دورکاری می‌کردند یا از ترس بیماری به سر کار نمی‌آمدند اما ما به بیمارستان کرونایی‌ها رفتیم و در آن جا مشغول به کار شدیم. البته در آن شرایط، به جای حمایت، با سنگ‌اندازی‌هایی مواجه شدیم و ۲ سال سختی کشیدیم. ما کاری انجام دادیم که نیاز روز جامعه بود و توقع می‌رفت این کار مورد تشویق و ارزشگذاری قرار گیرد اما…
این فیلمساز در ادامه ضمن اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی سینمای کودک و نوجوان در سال‌های اخیر گفت: توجه به نیروی جوان سینما، انگیزه ایجاد می‌کند تا اثر خوبی بسازند. امیدوارم نگاه مدیران جدید بنیاد سینمایی فارابی به سوی حمایت از جوانان باشد و پیشکسوتان سینمای کودک به عنوان مشاور آن‌ها را همراهی کنند.
او در پایان درباره شعار سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان یعنی «بچه‌ها به سمت قله» تاکید کرد: امیدوارم بچه‌ها کمک کنند که ما به آرزوهای‌مان برسیم. به نسل جدید خیلی امیدوار هستم، اگر آینده در دست بچه‌ها باشد و ما نیز آن‌ها را درست حمایت و هدایت کنیم، آینده بهتری برای کشورمان شاهد خواهیم بود.