با فیلمسازان جشنواره۳۵

شهرام قدیری: حرکت سینمای کودک باید هم‌پای بچه‌های امروز باشد / رابطه بچه‌ها با هوش مصنوعی در «آلفا و ربات نابودگر»

کارگردان فیلم سینمایی «آلفا و ربات نابودگر» گفت: بچه‌های امروز بعضی از موضوعات را برنمی‌تابند و لازم است که سینمای کودک روزآمد باشد و هم‌پای بچه‌ها رو به جلو حرکت کند.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، شهرام قدیری کارگردان فیلم سینمایی «آلفا و ربات نابودگر» که در بخش فیلم‌های بلند داستانی جشنواره حضور دارد، با اشاره به داستان این فیلم گفت: «آلفا و ربات نابودگر» داستان بچه‌هایی است که با هوش مصنوعی آشنایی دارند و در حوزه ربات‌سازی نابغه هستند. آنها تحت عنوان تیم آلفا در حال تلاش برای رفتن به فستیوال ربات‌ها هستند که در این مسیر اتفاقاتی بین این تیم و ربات اهریمن رخ می‌دهد و…
وی با اشاره به دلیل ساخت فیلم کودک با این موضوع، ادامه داد: احساس می‌کنم بچه‌های امروز که دانش بیشتری نسبت به بچه‌های گذشته دارند، فیلمی را دوست داشته باشند که به روحیات‌شان نزدیک باشد، حدود یکسال روی فیلمنامه این فیلم مطالعه و تحقیق کردیم و سرانجام فیلمنامه نهایی شکل گرفت.
کارگردان فیلم سینمایی «آلفا و ربات نابودگر» افزود: امروزه با گسترش فضای مجازی، زمان آن رسیده که ما فیلم‌سازان نیز به‌روز باشیم. بچه‌های امروز بعضی از موضوعات را برنمی‌تابند و بیشتر در حوزه‌ اینترنت و هوش مصنوعی فعال هستند. خیلی لازم است که سینما با کودکان امروز هماهنگ باشد و مانند بچه‌ها رو به جلو حرکت کند.
قدیری با بیان اینکه فیلم‌سازی برای کودکان، لذت‌بخش است، تصریح کرد: من کودک و فیلم‌سازی برای کودکان را خیلی دوست دارم و هنگام فیلم‌برداری هم با بچه‌ها خیلی در ارتباط بودم و کار کردن با آن‌ها را دوست دارم.
وی در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان، گفت: به جشنواره فیلم کودک علاقه‌مندم و نگاهی که در این جشنواره وجود دارد برایم زیباست. ما برای کودکان کار می‌کنیم و بچه‌ها حق دارند که سینمای مخصوص به خود را داشته باشند.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان از پانزدهم تا بیستم مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود.