با فیلمسازان جشنواره۳۵

سیدعلی موسوی‌نژاد: «ایلیا، جستجوی قهرمان» از گیمرها و بازی‌های رایانه‌ای می‌گوید

کارگردان فیلم «ایلیا، جستجوی قهرمان» درباره این فیلم می‌گوید: در قصه ما چهار نوجوان حضور دارند که از گیمرهای برتر جهان هستند. یکی از آن‌ها آرش، پسر ده ساله ایرانی است که وارد یک بازی می‌شود که از سمت والدینش نهی شده بود و…
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، سیدعلی موسوی‌نژاد تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «ایلیا، جستجوی قهرمان» در بخش مسابقه فیلم‌های بلند داستانی درباره دلیل پرداختن به این موضوع، توضیح می‌دهد: ارتباط بچه‌ها با بازی‌های رایانه‌ای، موضوعی است که نباید از آن غافل شد. بر اساس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ما چهل میلیون گیمر در کشور داریم که از این تعداد بیش از پنج میلیون نفر به صورت حرفه‌ای در این زمینه فعالیت می‌کنند. حالا پرسش اینجاست که چه نظارتی روی این افراد وجود دارد؟ چه کاری برای آن‌ها انجام شده و چگونه می‌توان فهمید چه بازی‌هایی انجام می‌دهند، چه فیلترهایی برای بازی‌ها وجود دارد و چه تنظیم‌گری‌هایی در این حوزه انجام می‌شود؟
او در ادامه گفت: در حوزه کودک و نوجوان هم می‌توان برای کودک فیلم ساخت هم می‌توان درباره کودک فیلم ساخت و فکر می‌کنم در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به هر دو این شکل فیلمسازی پرداخته می‌شود که از نگاه من ما به هر دوی این دست آثار نیاز داریم، اگر قصد داریم روی ذهن کودک تاثیر بگذاریم، اول از همه باید توجه او را جلب کنیم. اگر فیلمی بسازیم که نتوانیم توجه کودک را جلب کنیم، پس نمی‌توانیم روی ذهنش هم اثر بگذاریم.
موسوی‌نژاد در بخش دیگر این گفت‌وگو به ضرورت نقش‌آفرینی جشنواره فیلم کودک در ارتقای این سینما اشاره می‌کند و می‌گوید: امیدوارم در جشنواره اصفهان که تنها جشنواره تخصصی این حوزه است، ما این ریل‌گذاری را ببینیم و علاوه بر اینکه فیلم‌هایی درباره کودکان می‌بینیم، فیلم‌هایی هم برای کودکان ببینیم، فیلم‌هایی که از آن استقبال صورت بگیرد و به این صنعت رونق بخشد. امیدوارم با حرکت درست در این مسیر، به زودی رشد سینمای کودک در کشور را جشن بگیریم و اتفاقات بزرگی رقم بخورد.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان از پانزدهم تا بیستم مهرماه سال جاری (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.