مدیر اجرایی جشنواره فیلم‌ کودک در اصفهان خبر داد؛ اجرای ۲۸۰ عنوان برنامه جنبی در حاشیه برپایی جشنواره۳۵

مدیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان گفت: ۲۸۰ عنوان برنامه جنبی در حاشیه  جشنواره شامل پخش فیلم، برپایی کارناوال شادی، بازی‌های خلاقانه و… در ۲۲۰ محله شهر اصفهان انجام می شود.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، میثم بکتاشیان در گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای استان اصفهان  با اشاره به تعداد و محل اکران آثار این جشنواره اظهار کرد: ۳۸ اثر جشنواره در پردیس‌های سینمایی ساحل و چهارباغ اکران می‌شود و شهروندان می‌توانند با مراجعه به  “آی تیکت” از ساعات اکران، موضوعات و عناوین فیلم‌ها آگاه شوند.

بکتاشیان در خصوص برنامه‌های جنبی جشنواره تصریح کرد: ۲۸۰ عنوان برنامه جنبی در نظر گرفته شده است که با اولویت مناطق کم‌برخوردارتر برگزار می‌شود. پخش فیلم، شادپیمایی، عروسک‌، تن پوش و بازی‌های خلاقانه در حوزه کودک و نوجوان درنظر گرفته شده و هدف از اجرای این برنامه‌ها امیدآفرینی و استفاده همه کودکان و نوجوانان شهر از این رویداد است.

وی ادامه داد: هدف ما توجه به همه اقشار است از جمله کودکان کوشا، کودکان معلول جسمی و بیمار، بنابراین سعی شده است با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هم پخش فیلم و هم برنامه‌های شادی آفرین در دو بیمارستان سیدالشهدا (ع) و امام حسین (ع) را داشته باشیم.

بکتاشیان در خصوص آورده جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برای این شهر گفت:این جشنواره با هویت تاریخی اصفهان عجین شده است و به نوعی می‌توانیم آن را میراث ناملموس اصفهان بدانیم. خانواده‌های اصفهانی خاطرات خوبی از دوره‌های گذشته این جشنواره دارند، ما این جشنواره را نه به عنوان یک جشنواره سینمایی بلکه به عنوان یک رخداد فرهنگی و اجتماعی می‌بینیم.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان از پانزدهم تا بیستم مهر ۱۴۰۲ (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.