با فیلمسازان جشنواره۳۵

تجربه های کارگردان فیلم «استعداد من» از جشنواره کودک / بعنوان تماشاگر در همه دوره‌های جشنواره حضور داشته‌ام

کارگردان فیلم «استعداد من» این فیلم را برگرفته از یک تجربه شخصی دانست و عنوان کرد: احساس می‌کنم جشنواره ۳۵ به افرادی که در این سال‌ها نتوانستند خودشان را به درستی نشان دهند، فضای مناسبی داده است.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «حمید عبدالهی نجف‌آبادی» درباره فیلم سینمایی «استعداد من» که در بخش مسابقه فیلم‌های بلند داستانی این دوره جشنواره حضور دارد، گفت: بخشی از این فیلم تجربه شخصی من است و درباره کودکی صحبت می‌کند که در جست‌وجوی عشق و علاقه خود می‌رود اما والدینش تلاش می‌کنند تا فرزندشان را به خواسته‌های کودکی خودشان که ناکام مانده نزدیک کنند.
این کارگردان ادامه داد: بخشی از داستان فیلم برگرفته از واقعیت است.
او اظهار داشت: این نکته را باید در نظر بگیریم که کار کردن با بچه‌ها بسیار برای من لذت‌بخش است ولی بر خلاف تصور عموم مردم که فکر می‌کنند کار کردن با کودکان راحت‌تر از بزرگسالان است، باید بگویم که فیلمساز باید در کار خود تخصص کافی و لازم را به دست آورده باشد تا بتواند وارد حوزه کودک شود.
حمید عبدالهی نجف‌آبادی در بخشی دیگر از این گفت‌وگو اظهار کرد: اگر می‌خواهیم ترجمه فرهنگ ملل دیگر نشویم، راهش این است که از همین جا کار کردن با بچه‌ها را شروع کنیم. اگر بخواهیم بدانیم در آینده جامعه به کجا کشیده می‌شود، باید این موضوع را در نظر بگیریم که امروز به چه شکل روی بچه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنیم و پاسخ را می‌توانیم از میزان توجه به فرزندان بررسی کنیم.
او ادامه داد: بی‌صبرانه منتطرم فیلم در جشنواره روی پرده برود تا بینیم تا چه اندازه موفق بوده‌ام.
این کارگردان گفت: من تماشاگر پایه جشنواره فیلم کودک و نوجوان بودم و افتخار این را داشتم که در تمام ادوار جشنواره‌ حضور داشتم، آثار را تماشا کردم و از دیدن آنها لذت بردم.
عبدالهی نجف‌آبادی گفت: احساس می‌کنم امسال به افرادی که در این سال‌ها نتوانستند خودشان را به درستی نشان دهند، فضا داده شده است. به نظرم زیربناها به گونه‌ای گذاشته شده که فکر می‌کنم به مرور زمان و در بحث سینما به یک رنسانس خواهیم رسید ولی همه چیز نباید در روز آخر جشنواره تمام شود.
این هنرمند در پایان گفت: در دوره‌ای علاقه زیادی به شنیدن قصه داشتیم اما اکنون به واسطه رشد فضای مجازی، بچه‌ها به سمت رسانه‌های بصری حرکت کرده‌اند. ما در پیشانی این قدرت رسانه‌ای یعنی سینما می‌توانیم به همراه‌سازی مخاطبان نزدیک شویم و من نسبت به آن بسیار خوش‌بین هستم.

نمایش فیلم‌های شرکت کننده در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان از پانزدهم مهر ۱۴۰۲ در پردیس‌های سینمایی ساحل و چهارباغ و سالن سینمای سوره آغاز می‌شود.