گزارش نشست فیلم «ملکه آلیشون» در سینماساحل| «ملکه آلیشون» دوست داشتن طبیعت را به بچه‌ها یاد می‌دهد

کارگردان فیلم «ملکه آلیشون» گفت: شعار و هدف اصلی فیلم، حفاظت از طبیعت است زیرا اگر بچه‌ها از سنین کم طبیعت را دوست داشته باشند، در بزرگسالی هم این علاقه در وجود آن‌ها باقی می‌ماند.
به گزارش ستاد اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، ابراهیم نورآورمحمد در نشست پرسش و پاسخ فیلم ملکه آلیشون اظهار کرد: فیلم از یک درخت قدیمی به نام آلیشون الهام گرفته شد که با سه هزار سال قدمت، ازبین رفت و اینکه انسان‌ها نتوانستند از این درخت مراقبت کرده و قدر آن را بدانند، سنبل ساخت فیلم «ملکه آلیشون» شد.
وی ادامه داد: موضوع و هدف اصلی فیلم، دوستدار طبیعت بودن و محافظت از آن است اما به دلیل اینکه قصد داشتیم فضای فیلم کمی متفاوت بوده و برای بچه‌های جذاب باشد، از رنگ‌ها و طراحی‌های متفاوت استفاده شده است.
کارگردان فیلم ملکه آلیشون در ارتباط با رنگ‌پردازی ویژه در این فیلم گفت: رنگ پردازی در فیلم معنا دارد و از آنجایی که رویکرد ما متفاوت بودن فضاها بود، رنگ‌پردازی نیز طبق این رویکرد انجام شد. هر برداشت از فیلم به شدت به رنگ‌پردازی وابسته بوده و اگر اشتباه باشد، حس واقعی فیلم ازبین می‌رود.
وی با اشاره به استفاده از دوبله در فیلم اضافه کرد: برای بچه‌ها، این فیلم اولین کار سینمایی بود و ضعف آن‌ها و ناآشنا بودنشان با فیلمسازی، قاب، لحن و سایر موارد یکی از دلایلی بود که از دوباه در برخی صحنه‌های فیلم استفاده شد.
نورآورمحمد تصریح کرد: علاوه‌بر اینکه شعار و هدف اصلی فیلم حفاظت از طبیعت و محیط زیست بود، در ساخت فیلم هم از این شعار بهره گرفته و از مواد دورریختنی برای ساخت دکورها و طراحی لباس‌ها استفاده کردیم تا به طبیعت آسیب کمتری وارد شود.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه فضای فیلم، سبک کلاسیک اروپایی را تداعی می‌کند، ادامه داد: اسامی انتخاب شده برای شخصیت‌ها ایرانی و اصیل بوده و همه معنا داشتند. تلاش کردیم که این فیلم به طور کامل ایرانی باشد و فقط سبک کار کمی به کلاسیک اروپایی نزدیک بود.
کارگردان فیلم ملکه آلیشون با اشاره به شعار و هدف اصلی فیلم تاکید کرد: علاوه‌بر حفاظت از محیط زیست، در قسمت‌هایی از فیلم سعی شده احترام به پدر و مادر و قدردانی از بزرگ‌ترها هم نشان داده شود. اگر بچه‌ها از سنین کم طبیعت را دوست داشته باشند، در بزرگسالی هم این علاقه در وجود آن‌ها باقی می‌ماند.
وی افزود: مخاطب فیلم، کودکان و نوجوانان بودند زیرا درطول فیلمبرداری از کودک سه ساله تا نوجوان ۱۶ ساله سر صحنه حضور داشتند و تاثیر خود را گذاشت. من در ساخت این فیلم همه کارها را به تنهایی انجام دادم و به همین دلیل ساخت فیلم هشت سال به طول انجامید.