وحید ملتجی: هدف المپیاد فیلم‌سازی اجرای عدالت آموزشی است

دبیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران توضیحاتی درباره این المپیاد ارائه کرد و اظهار داشت: قصد داریم مانند المپیادهای دیگر، وجهه‌ای بین‌المللی و اعتباری ملی به المپیاد فیلم‌سازی ببخشیم و آن را به جایگاه و شان اصلی خود برسانیم.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم‌های بین‌المللی کودکان و نوجوانان، پس از اعلام فراخوان هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان در نیمه‌های شهریور ماه، این المپیاد رسما فعالیت خود را آغاز کرد.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری اصفهان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزارت آموزش و پرورش دستگاه‌هایی هستند که قرار است با همکاری یکدیگر اتفاقات جذابی را برای نوجوانان رقم بزنند.
وحید ملتجی دبیر هفتمین المیپاد فیلم‌سازی نوجوانان درباره آخرین اخبار پیرامون المپیاد امسال گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها تعداد ثبت‌نامی‌های این دوره از همه دوره‌های قبلی بیشتر خواهد بود. از ۱۳ شهریور که فراخوان اعلام شده تا همین امروز که یک ماه به پایان مهلت ثبت‌نام باقی مانده، آمار ثبت‌نامی‌ها از تعداد ثبت‌نام شدگان سال‌های گذشته عبور کرده و احتمالا امسال دو یا سه برابر خواهد شد. به لطف خدا، المپیاد به سطحی رسیده است که نوجوانان علاقمند به فیلم‌سازی، با آن آشنا هستند و برای آغاز به کارش روزشماری می‌کنند.
او در ادامه مهم‌ترین رسالت المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان را عدالت فرهنگی و آموزش در حوزه سینما برشمرد و افزود: عدالت آموزشی بدین معناست که عموم نوجوانان بتوانند در المپیاد حضور داشته باشند و اثر تولید کنند. این دست از تعاملات باعث آشنایی و علاقمندی آن‌ها با صنعت سینما می‌شود و نهایتا منجر به شکل‌گیری نسلی برای سینمای ایران و حتی جهان در آینده خواهد شد.
دبیر المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان با اشاره به خروجی المپیادهای دوره‌های قبل، اضافه کرد: تعدادی از آموزش‌دیدگان دوره‌های قبل کسانی هستند که امروز در جشنواره‌های گوناگون حضور دارند. همین اتفاق، نویدبخش آن است که المپیاد برای نوجوانان و سینمای ایران کارآمد خواهد بود.
ملتجی از ابتکار جدید دست‌اندرکاران هفتمین دوره المپیاد رونمایی کرد و افزود: در هیات انتخابی المپیاد امسال علاوه بر جمعی از اساتید و چهره‌های برجسته تعدادی از برگزیدگان و مقام‌آوران دوره‌های قبل نیز حضور خواهند داشت که در نوع خود ابتکار قابل‌توجهی است. البته باید این نکته را بگویم که داوری نهایی توسط بزرگان عرصه سینمای ایران اتفاق می‌افتد.
دبیر المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان درباره فرآیند برگزاری این دوره المپیاد اظهار داشت: المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران به مدت سه روز در زمستان ۱۴۰۲در اصفهان برگزار می‌شود. بخش عمده‌ای از المپیاد برپایه آموزش خواهد بود و بچه‌ها ضمن یادگیری اصول فیلم‌سازی به تولید فیلم می‌پردازند. پیش از معرفی برگزیدگان و برپایی المپیاد، دوره‌های آموزشی به صورت برخط برگزار خواهد شد تا هر نوجوانی در هر نقطه‌ای بتواند از این آموزش‌ها بهره‌مند شود.
ملتجی بیان داشت: با تلاش دست‌اندرکاران قصد داریم مانند المپیادهای دیگر، وجهه‌ای بین‌المللی و اعتباری ملی به المپیاد فیلم‌سازی ببخشیم و آن را به جایگاه و شان اصلی خود برسانیم.
ملتجی در پایان خاطر نشان کرد: هدف ما این است که برگزیدگان المپیاد با شخصیت‌های بزرگ سینمایی و مسئولان بلند پایه کشوری دیداری داشته باشند تا انگیزه‌هایشان چند برابر شود.